Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNegaard, Arve
dc.date.accessioned2011-04-05T07:17:59Z
dc.date.available2011-04-05T07:17:59Z
dc.date.issued2011-04-05T07:17:59Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-340-3 (online)
dc.identifier.isbn978-82-7825-341-0 (trykt)
dc.identifier.issn1504-5331 (online)
dc.identifier.issn1503-8939 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147513
dc.description.abstractStortingmelding 16 (2006-2007) pekte på at til tross for at grunnskolen i Norge skal gi en tilpasset opplæring som bidrar til å jevne ut sosiale forskjeller, viser forskning at utdanningssystemet i Norge forsterker sosiale ulikheter. Sarpsborg kommune har startet et reformarbeid for å snu denne trenden, slik at alle barn og unge får muligheten til å lykkes. Denne evalueringen setter Sarpsborgs reformarbeid i 2010 inn i en historisk og nasjonal sammenheng. Undersøkelsen viser at barn og unge fra Sarpsborg har en gjennomstrømming i utdanningssystemet fra grunnskole til videregående skole og til høyere utdanning, som dels samsvarer med det som kan forventes ut fra innbyggernes utdanningsnivå, dels er vesentlig bedre enn forventet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:2
dc.titleEn ekstern evaluering av reformarbeidet i grunnskolen i Sarpsborg kommune: hovedrapporten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber162en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel