Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKolle, Tonje
dc.contributor.authorNyhus, Mette Røe
dc.date.accessioned2013-06-14T07:16:30Z
dc.date.available2013-06-14T07:16:30Z
dc.date.issued2013-06-14
dc.identifier.isbn978-82-7825-412-7
dc.identifier.issn1504-5331
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147591
dc.description.abstractI Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver står det at likestilling mellom kjønnene skal gjenspeiles i barnehagens pedagogikk og at barnehagen skal oppdra barn til å møte og skape et likestilt samfunn (Kunnskapsdepartementet, 2011). Likestilling knyttes med dette til barnehagens verdigrunnlag, og barnehagen som oppvekst- og danningsarena. Barnehagen skal representere et miljø som bygger opp om respekt for menneskeverd og retten til å være forskjellig. Gjennom prosjektet «Hvordan arbeider barnehagene i Østfold med å fremme likestilling mellom gutter og jenter i barnehagene?» ønsket vi å få mer kunnskap om hvordan det arbeides med og tenkes om likestillingsarbeid i barnehagene i Østfold. Barnehagene som ble valgt ut, er barnehager som har fokus på likestillingsarbeid. Med bakgrunn i barnehagelæreres egne fortellinger ønsker vi i denne rapporten å gi et bilde på hvordan det tenkes og jobbes i Østfold barnehagene. Arbeidet har ikke til hensikt å finne en type overordnet gyldig kunnskap om hvordan alle barnehager jobber med likestillingsarbeid. Det vi tilbyr er forståelser og veier til kunnskap og innsikt om pedagogisk likestillingsarbeid. Det er vårt mål at denne rapporten vil bidra til å utvikle praksisene i forhold til pedagogisk likestillingsarbeid.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:15
dc.title"Tenk om Emilie het Emil?": en rapport fra Østfold om pedagogisk likestillingsarbeid i barnehagenno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber61no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel