• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for helse og velferd
  • Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold). HV
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for helse og velferd
  • Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold). HV
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blackboard er bare HELT nødvendig!!

Røising, Hanne Schou
Working paper
Thumbnail
View/Open
hefte4-08.pdf (529.4Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/147733
Date
2008-10-17
Metadata
Show full item record
Collections
  • Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold). HV [26]
Abstract
Ved HiØ, Avdeling for helse- og sosialfag benyttes læringsplattformen Blackboard som et administrativt og pedagogisk verktøy ved alle studier. Høsten 2007 og våren 2008 ble det gjennomført to undersøkelser for å belyse studentenes erfaringer med og vurderinger av læringsplattformen. Metodene for informasjonsinnhenting var et fokusgruppeintervju med syv førsteårsstudenter og et avkrysningsskjema som ble delt ut til alle første års bachelorstudenter. I rapporten presenteres resultatene fra disse undersøkelsene. Som en generell oppsummering gir studentene uttrykk for at læringsplattformen oppleves som nyttig for både informasjonsinnhenting og samarbeid. De fleste studentene ved avdelingen logger seg oftere inn på læringsplattformen enn på skolens e-post og vurderer denne som informasjonskanal nr. 1. I tillegg vurderer mange studentene læringsplattformens grupperom som svært nyttig for samarbeid, særlig i forhold til oppgaver som skal avløses i gruppe. Resultatene viser videre at studentene har behov for et differensiert opplæringstilbud når det gjelder innføring i læringsplattformen. Et mindretall av studentene har opplevd problemer med oppgaveinnleveringer. Slike problemer må tilstrebes og løses raskt. Erfaringene fra dette materialet viser at studentene i de fleste tilfeller får tilstrekkelig hjelp til å løses slike problemer. Alt i alt gir studentene uttrykk for at læringsplattformen er et nyttig både for samarbeid, informasjonsinnhenting og oppgaveinnlevering
Series
Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold)
2008:4

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit