dc.contributor.author | Haug, Erna | |
dc.date.accessioned | 2009-09-30T11:27:09Z | |
dc.date.issued | 2009-09-30T11:27:09Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-288-8 | |
dc.identifier.issn | 1503-6677 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147751 | |
dc.description.abstract | I Strategisk plan for Høgskolen i Østfold 2006 – 2013 var ett hovedinnsatsområde å styrke sammenhengen mellom undervisning og FOU aktivitet. Gjennom denne rapporten beskrives et FOU prosjekt med hensikt om å:
1. Videreutvikle problembasert læring som læringsplattform gjennom alternative undervisningsformer.
2. Å øke studiekvaliteten gjennom å prøve ut alternative, praksisnære undervisningsformer som kan øke studentenes motivasjon for læring.
3. Å etablere et tettere samarbeid med praksisfeltet i kommunene og hos Fylkesmannen i Østfold.
4. Å styrke kvaliteten på praksisstudier og yrkesutøvelse til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier.
FOU-prosjektet har vært et samarbeid mellom Fylkesmannen i Østfold, tre kommuner i Østfold, tre studenter ved vernepleierutdanningen – siste studieår, og undertegnede. Rapporten gir en beskrivelse av hvordan samarbeidspartnere og studenter er rekruttert, hvordan alternative undervisningsformer er benyttet og hvordan prosjektet er implementert i studentenes praksisundervisning og skriving av bacheloroppgave. | en |
dc.format.extent | 80456 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold) | en |
dc.relation.ispartofseries | 2009:5 | en |
dc.title | Rapport fra arbeid med studentaktiv FoU 2006-2007: tema for FoU-arbeidet: tilrettelegging av det kommunale tjenestetilbudet til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier TaKT | en |
dc.type | Working paper | en |