Show simple item record

dc.contributor.authorDypedahl, Magne
dc.date.accessioned2008-10-14T07:24:48Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-82-8195-003-0 (online)
dc.identifier.isbn978-82-8195-002-3 (trykt)
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147916
dc.description.abstractKunnskapsløftet har gitt begrepet "interkulturell kompetanse" en mer sentral plass i læreplanene for engelsk og fremmedspråk enn tidligere. Hvordan kan lærere som ikke har inngående kjennskap til interkulturell læring fra før, gripe an dette aspektet ved undervisningen? Forfatteren kommer i denne artikkeleln med forslag til 8 konkrete refleksjonsverktøy læreren kan benytte for å fremme interkulturell kompetanse både hos seg selv og hos eleveneen
dc.format.extent148967 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherFremmedspråksentereten
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries2en
dc.subjectfremmedspråkundervisningen
dc.subjecttverrkulturell kommunikasjonen
dc.titleInterkulturell kompetanse og kravet til språklærerenen
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record