Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLindemann, Beate
dc.date.accessioned2008-06-30T08:37:23Z
dc.date.issued2008-02
dc.identifier.isbn978-82-8195-021-4(online)
dc.identifier.isbn978-82-8195-020-7(trykt)
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147926
dc.description.abstractForfatteren gjennomførte i skoleåret 2006-2007 en undersøkelse av motivasjonen for språklæring blant 8. klassinger. 300 elever deltok i undersøkelsen som omfatter de tre fremmedspråkene fransk, tysk og spansk. Resultatene viser at skolen kan understøtte elevenes motivasjon ved å sørge for at de i forkant av språkvalget får god informasjon om hvordan de enkelte fremmedspråk kan komme til nytte under utdanningen og senere i arbeidslivet. Ideelt sett bør alle elevene få oppfylt sitt språkønske, og gruppene bør ikke være større enn 15-20 elever. Å sette delmål for innlæringen underveis i skoleåret, å sørge for didaktisk og faglig fundert variasjon i undervisningen og å sette elevenes egen språklæring i sentrum ser også ut til å fremme motivasjonen hos elevene.en
dc.format.extent446190 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherFremmedspråksentereten
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries11en
dc.subjectfremmedspråkundervisningen
dc.titleLæring av fremmedspråk og motivasjon for språklæring etter innføringen av Kunnskapsløfteten
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel