Show simple item record

dc.contributor.authorLindemann, Beate
dc.date.accessioned2008-06-30T08:37:23Z
dc.date.issued2008-02
dc.identifier.isbn978-82-8195-021-4(online)
dc.identifier.isbn978-82-8195-020-7(trykt)
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147926
dc.description.abstractForfatteren gjennomførte i skoleåret 2006-2007 en undersøkelse av motivasjonen for språklæring blant 8. klassinger. 300 elever deltok i undersøkelsen som omfatter de tre fremmedspråkene fransk, tysk og spansk. Resultatene viser at skolen kan understøtte elevenes motivasjon ved å sørge for at de i forkant av språkvalget får god informasjon om hvordan de enkelte fremmedspråk kan komme til nytte under utdanningen og senere i arbeidslivet. Ideelt sett bør alle elevene få oppfylt sitt språkønske, og gruppene bør ikke være større enn 15-20 elever. Å sette delmål for innlæringen underveis i skoleåret, å sørge for didaktisk og faglig fundert variasjon i undervisningen og å sette elevenes egen språklæring i sentrum ser også ut til å fremme motivasjonen hos elevene.en
dc.format.extent446190 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherFremmedspråksentereten
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries11en
dc.subjectfremmedspråkundervisningen
dc.titleLæring av fremmedspråk og motivasjon for språklæring etter innføringen av Kunnskapsløfteten
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record