Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBoger, Torunn Skofsrud
dc.contributor.authorTufte, Geir C.
dc.date.accessioned2009-06-09T09:16:40Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147952
dc.description.abstractHøsten 2006 samarbeidet emneansvarlig for kurset Samfunnsvitenskapelig forskningsmetode ved Høgskolen i Østfold med en bibliotekar fra høgskolebiblioteket samme sted om å lage et undervisningsopplegg og eksamen for dette emnet. Vi tror at samarbeidet er unikt i Norge. Eksamensresultatene var ikke oppløftende, uten at vi mener at dette har sammenheng med samarbeidet mellom fagseksjonen og biblioteket, og vi ønsket med utgangspunkt i denne første erfaringen å bygge videre på samarbeidet, og gjennomførte derfor høsten 2007 et noe endret undervisningsopplegg, men med samme lærebok og samme fagansvarlig. Artikkelen beskriver formålet med samarbeidet, det bibliotekfaglige innslaget i undervisningen og erfaringer i lys av analyser av besvarelser og resultater etter to gangers utprøving. Artikkelen konkluderer med at bibliotekfaglig kompetanse inn i kurset samfunnsfaglig metode, er en god måte å bedre studentenes informasjonskompetanse.en
dc.format.extent43533 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten
dc.subjectinformasjonskompetanse
dc.subjectsamarbeid
dc.subjectstatsvitenskap
dc.subjectundervisning
dc.subjecteksamen
dc.titleErfaringer fra samarbeid mellom fagseksjon og bibliotek i emnet samfunnsvitenskapelig forskningsmetodeen
dc.typeJournal articleen
dc.source.pagenumber52-58en
dc.source.volume32en
dc.source.journalUniped : tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikken
dc.source.issue1en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel