dc.contributor.author | Negaard, Arve | |
dc.date.accessioned | 2011-04-05T07:17:59Z | |
dc.date.available | 2011-04-05T07:17:59Z | |
dc.date.issued | 2011-04-05T07:17:59Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-340-3 (online) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-341-0 (trykt) | |
dc.identifier.issn | 1504-5331 (online) | |
dc.identifier.issn | 1503-8939 (trykt) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148467 | |
dc.description.abstract | Stortingmelding 16 (2006-2007) pekte på at til tross for at grunnskolen i Norge skal gi en tilpasset opplæring som bidrar til å jevne ut sosiale forskjeller, viser forskning at utdanningssystemet i Norge forsterker sosiale ulikheter. Sarpsborg kommune har startet et reformarbeid for å snu denne trenden, slik at alle barn og unge får muligheten til å lykkes. Denne evalueringen setter Sarpsborgs reformarbeid i 2010 inn i en historisk og nasjonal sammenheng. Undersøkelsen viser at barn og unge fra Sarpsborg har en gjennomstrømming i utdanningssystemet fra grunnskole til videregående skole og til høyere utdanning, som dels samsvarer med det som kan forventes ut fra innbyggernes utdanningsnivå, dels er vesentlig bedre enn forventet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:2 | |
dc.title | En ekstern evaluering av reformarbeidet i grunnskolen i Sarpsborg kommune: hovedrapport | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 162 | en_US |