Show simple item record

dc.contributor.authorLarsen, Thor
dc.contributor.authorTeigen, Eva Opshaug
dc.date.accessioned2009-01-28T13:32:09Z
dc.date.issued2009-01-28T13:32:09Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-265-9 (online)
dc.identifier.isbn978-82-7825-266-6 (trykt)
dc.identifier.issn1503-2612 (online)
dc.identifier.issn0805-8164 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148602
dc.description.abstractI oppgaven har vi valgte å sette fokus på sosial – og human kapital som en viktig produksjonsfaktor. På bakgrunn av dette ble det viktig å prøve å avdekke hva som menes med sosial -/human kapital i en bedrift. Videre har vi sett på om det er en sammenheng mellom ”såkalte” vellykkede bedrifter og deres vektlegging av sosial-/human kapital, og vi har i den forbindelse studert teorier innen områder som ”hva gjør de beste bedre”, ”betydning av nettverk”, ”motivasjon”, ”sosial kapital” og ”human kapital”. I hver av de fire bedriftene som er valgt ut, er det blitt foretatt intervju av en leder og en ansatt. Det kom imidlertid tydelig frem at bedriftene hadde forskjellig oppfatninger av hva som er viktig i forholdet mellom de ansatte og ledelsen. Hva som får ansatte til å føle at de drar et ”lass sammen”, stoltheten av å jobbe i bedriften, felles normer, tillit, vinnerkultur ble vektlagt forskjellig. Disse forholdene er viktig for å forstå begrepet sosial kapital. Vår analyse illustrerer og bekrefter kompleksiteten i begrepet sosial kapital. Vi har kun avdekket noen av de mange forskjellige ”ansiktene” til begrepet sosial kapital.en
dc.format.extent780300 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesRapport (Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2008:6en
dc.titleHvilke kriterier er viktige for at små og mellomstore bedrifter (SMB) gåt bra?en
dc.typeBooken
dc.typeMaster thesisen
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record