Blar i Høgskolen i Østfold på tittel
Viser treff 1208-1227 av 2491
-
"Jeg er så glad i barn": om pedagogers utfordringer i arbeid med barn med utagerende atferd i barnehagen
(Master thesis, 2010-03-23)Problemstillingen i oppgaven har vært følgende: ”Hvilke utfordringer møter pedagoger i arbeid med utagerende barn i barnehagen?” Dette spørsmålet har vært viktig for meg å få svar på fordi min erfaring er at det er ekstra ... -
Jeg får tilbake livet mitt. Pårørendes erfaringer med ambulerende dagaktivitetstilbud til hjemmeboende personer med demens.
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Jeg flyr jo egentlig bare rundt og spør folk hele tida!
(Master thesis, 2012-11-13) -
Jeg ønsker meg et nettverk! om betydningen av deltagelse i praksisfellesskap for rektorer
(Master thesis, 2009-07-14)I denne masteroppgaven retter jeg søkelyset mot ledelse av skoler, rektorrollen. Skolen i Norge er de siste årene preget av hyppige reformer og krav til skoleledere er i stadig endring. Nasjonale endringstrekk, fokus på ... -
Job demands and functional resources moderating assistant and Registered Nurses' intention to leave
(Peer reviewed; Journal article, 2021)AIMS: To investigate how job demands and resources interact with each other to predict intention to leave among assistant nurses and Registered Nurses. DESIGN: Longitudinal study. METHODS: Questionnaire data were collected ... -
Jobbmotivasjon hos lager/terminalarbeidere og lastebilsjåfører innen logistikk
(Master thesis, 2023) -
The justice of theory: How and what do educational skills distribute?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Do educational theories affect enfranchisement asymmetrically? This article analyses two sets of thinking skills in religious education as apparatuses, taking observations and political documents as a starting point. The ... -
Kan aksept- og forpliktelsesterapi øke psykologisk fleksibilitet hos personer med autismespekterforstyrrelser?
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Aksept- og forpliktelsesterapi (Acceptance and Commitment Therapy: ACT) er en tredjegenerasjons kognitiv atferdsterapi som i økende grad benyttes i behandlingen av psykiske lidelser og livsvaneproblemer. Et hovedformål i ... -
KARIB-prosjektet: Kulturanalyse og Reflekterende Prosesser i Barnehagen
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:6, Research report, 2014-01-27)Utdanningssystemer har ofte et behov for å kombinere utviklingen av spesifikk kunnskap og ferdigheter med kunnskaper som kan koples til kreativitet, problemløsning, bruk av fantasien, og evnen til å lære når man mislykkes. ... -
Kart- og terrengforståelse hos jenter på 15 og 16 år : trener-III-oppgave i orientering gjennomført i 2006
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)I den foreliggende oppgaven har vi undersøkt kart- og terrengforståelsen hos sju aktive orienteringsjenter på 15 og 16 år. Den kvalitative forskningsmetoden fenomenografi danner basis for framgangsmåten vår. Vi har skygget ...