Blar i Høgskolen i Østfold på tittel
Viser treff 227-246 av 2408
-
Bringing Environmental Awareness into the English-Speaking Classroom Through Picturebooks
(Master thesis, 2022) -
Bruk av fokusgruppeintervju som metode i evaluering av nytt praksisopplegg
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-09-03)Nye prosjekter innen barnevernfeltet krever systematisk evaluering for å bedre kvaliteten på arbeidet som utføres. Kvalitativ forskning gir dybde kunnskap som henter opp erfaring fra levd liv. Bruk av fokusgrupper i ... -
Bruk av fokusgruppeintervju som metode i evaluering av nytt praksisopplegg
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-09-03)Nye prosjekter innen barnevernfeltet krever systematisk evaluering for å bedre kvaliteten på arbeidet som utføres. Kvalitativ forskning gir dybde kunnskap som henter opp erfaring fra levd liv. Bruk av fokusgrupper i ... -
Bruk av kliniske observasjoner (MEWS) til å styrke pasientsikkerheten i somatiske sengeposter
(Master thesis, 2012-11-27) -
Bruk av lederavtaler i norske kommuner : kontrakt viktigere enn kontakt?
(Master thesis, 2005) -
Bruk av selvmonitorerende apparater og velferdsteknologiske løsninger hos hjemmeboende seniorer
(Master thesis, 2015-07-30) -
Bruk av tegnøkonomi for å korte ned latenstiden etter friminutt for en elev med Downs syndrom: en systematisk replikasjon
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen: En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring.
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Bakgrunn: Gode kunnskaper i anatomi, fysiologi og biokjemi (AFB) er nødvendig for at sykepleierstudenter skal kunne utvikle et klinisk blikk. Resultater fra nasjonal eksamen i AFB viser at mange sykepleierstudenter strever ... -
"Bruk meg" - en studie i etnisk mangfold
(Master thesis, 2013-01-16) -
Bruker-/pårørenderåd på sykehjem - en kvalitativ undersøkelse om brukermedvirkning på systemnivå
(Master thesis, 2022) -
Brukernes erfaringer av kommunal rustjeneste
(Master thesis, 2023) -
Brukerperspektiv på brukerstyrt personlig assistanse i Fredrikstad
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2007-10-30)12 personer som mottar brukerstyrt personlig assistanse (BPA) ble intervjuet, våren 2007. BPA gir større frihet og mulighet til å leve et tilnærmet normalt liv, enn andre kommunale hjelpeordninger, fordi man får mer kontroll ... -
Brukerperspektiv på brukerstyrt personlig assistanse i Fredrikstad
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2007-10-30)12 personer som mottar brukerstyrt personlig assistanse (BPA) ble intervjuet, våren 2007. BPA gir større frihet og mulighet til å leve et tilnærmet normalt liv, enn andre kommunale hjelpeordninger, fordi man får mer kontroll ... -
Building Experimental Laboratory for Digital Twin in Service Oriented Architecture
(Chapter, 2022)The concept of Digital Twins is still in an infant state of development. Digital Twins are often built as a tool to aid in better understanding of physical systems through simulation. They can be used to visualize information ... -
Building relationships in inclusive research in diverse contexts
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article explores relationships between academics and people with intellectual disabilities collaborating in inclusive research. The authors present and reflect upon narrative accounts from Norway and England from both ... -
Business process improvement by means of Big Data based Decision Support Systems: a case study on Call Centers
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Big Data is a rapidly evolving and maturing field which places significant data storage and processing power at our disposal. To take advantage of this power, we need to create new means of collecting and processing large ... -
Business Prospects for Energy Enterprises in Norway’s Flourishing Green Hydrogen Industry
(Master thesis, 2023) -
“…but, it’s really grown on me, Storyline, as practical as it has been’: A critical inquiry of student teachers’ experiences of The Scottish Storyline Approach in teacher education
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Through qualitative interviews and self-administrated online surveys, this study critically examines how 104 first-year student teachers experience The Scottish Storyline Approach, a cross-curricular approach to teaching ...