Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 1707-1726 av 2408
-
Produktivitet og resultater i grunnskolen i Sarpsborg kommune : en analyse ut fra KOSTRA-tall for 2006
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-09)Rapporten gir en analyse av om nøkkeltallene i KOSTRA for 2006 gir relevant og pålitelig informasjon om produktiviteten i grunnskolen i Sarpsborg og grunnskolens bidrag til elevenes resultater. Rapporten viser at flere ... -
Profesjonell autonomi: Lærerens viktigste ingrediens.
(Master thesis, 2022) -
Profesjonelle læringsfellesskap for lærere i videreutdanning - utvikling i kunnskapskulturen
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Evaluering av den nasjonale etter- og videreutdanningsstrategien Kompetanse for kvalitet viser at lærere i videreutdanning deler lite av den nyervervede kunnskapen med kollegaer og ledelse, og at det i begrenset grad legges ... -
Profesjoner og prestasjonsbasert ledelse
(Master thesis, 2020) -
Profesjoner og samarbeid i rehabilitering
(Master thesis, 2020) -
The professional identities of prospective mathematics teachers who teach through programming
(Peer reviewed; Journal article, 2023)As has been the case in many countries around the world, the new Norwegian curriculum from 2020 included programming as part of mathematics education. However, little is known about how prospective teachers perceive this ... -
Professional Learning through a Digital Platform
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Professionals’ tinkering with standardised tools: dynamics involving actors and tools in child welfare practices
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen har til hensikt å utforske hvordan de profesjonelle i barnevernet tilpasser standardiserte verktøy til sin praksis. Oppmerksomheten er rettet mot hvordan de anvender to standardiserte verktøy som er mye ... -
Professioner, makt och samverkan mellan myndigheter: socialtjänstens, skolans och BUP:s arbete med ungdomar som inte går till skola
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Programmeringsundervisning i høyere utdanning - en systematisk litteraturgjennomgang
(Master thesis, 2018) -
Projekt Bärkraft - strategi för kombinerad skolutveckling och lokalsamhällesutveckling
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Promoting intercultural competence through J.J.R. Tolkien's The Lord of The Rings
(Master thesis, 2016-10-18)