Blar i Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020) på tittel
Viser treff 79-98 av 215
-
Galperin's legacy and some current challenges of educational research and practice: Agency, technology, and design
(Peer reviewed; Journal article, 2020)At the risk of being overly selective and superficial, we argue that Galperin's legacy might offer a valuable contribution to somecurrent and future-oriented themes in educational research and practice. Our intention is ... -
Gender Dysphoria, Sexuality and Autism Spectrum Disorders: A Systematic Map Review
(Journal article; Peer reviewed, 2018-07-18)In this systematic map review, we aimed (1) at identifying studies including the co-occurrence of autism spectrum disorders (ASD) and gender dysphoria (GD) between 1946 and 2018, and (2) to present the papers included in ... -
Glossa som forskningsverktøy. Hva folk søker etter og hva resultatene brukes til
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Tekstlaboratoriets korpus og søkegrensesnittet Glossaer utviklatil bruk for språkforskere og andre interesserte fra hele Norden og resten av verden. I denne artikkelen viser vi hvordan søkesystemet Glossa er utviklafram ... -
God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget?
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Good mathematics teaching at lower primary school level
(Chapter, 2019)This paper explores Norwegian lower primary teachers’ views about good mathematics teaching as revealed in a focus group interview at the end of a two-year school-based professional development program. Analyses of the ... -
Gutter med problematisk eller skadelig seksuell atferd- under barnevernets omsorg
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Når det gjelder gutter under kriminell lavalder som har begått seksuelle overgrep, blir disse ofte plassert i institusjoner under barnevernets omsorg, selv om dette ikke er beste løsning hverken for gutten det gjelder, ... -
How To Be Prepared for the Difficult Conversation
(Peer reviewed; Journal article, 2019)In this paper, we present a minor research and development project with a group of teachers in primary school who, in agreement with the school management, have been trained and educated in the challenging task of facilitating ... -
Human Stigmergic Problem Solving
(Chapter, 2022)Chapter 6 presents human stigmergic problem solving as a distinct “solution-centered” subtype of CI with biological antecedents in the trail laying and nest building of ants. Stigmergy describe how many individuals agents ... -
Human Swarm Problem Solving
(Chapter, 2022)Chapter 4 discusses human swarm problem solving as a distinct subtype of CI with biological antecedents in nest siting among honeybees and flocking behavior. Building on recent biological research, this chapter discusses ... -
Humoral response to Clostridium difficile in inflammatory bowel disease, including correlation with immunomodulatory treatment
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Background and Aim: An abnormal immune response to intestinal bacteria has been observed in Crohn’s disease (CD). Clostridium difficile infection incidence and severity are increased in CD, but reports on the humoral ... -
Hva er egentlig teknologideterminisme? Et forsøk på å tydeliggjøre begrepet gjennom å skille mellom nomologisk og normativ teknologideterminisme
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2008-12-16)I denne artikkelen forsøker jeg å utvikle en bred definisjon av teknologideterminisme som begrep. Med utgangspunkt i Bruce Bimber (1994) sin definisjon skiller jeg mellom to typer teknologideterminisme, den nomologiske og ... -
"Hvor gode er vi egentlig?": Kalnes videregående skole og elever tatt opp på særskilte vilkår
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:9, Research report, 2010-08-30)Opplæringsavdelingen i Østfold fylkeskommune tok i mars 2007 kontakt med Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold, for samtaler om en evalueringsundersøkelse av spesialundervisningen ved Kalnes videregående skole ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet ... -
IKT i læringsrommet : IKT, lokal skolepraksis og globalisering
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)I denne boken rettes søkelyset mot informasjons- og kommunikasjonsteknologi (ikt) i grunnskolens ulike fag. Samtidig er ikt en kanal ”ut i verden”, og bruk av ikt i skolen har sammenheng med videre, globale fenomener. ... -
IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning
(Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ... -
Intelligent Contributions
(Chapter, 2022)Chapter 11 address how contributions are combined in different ways when designing CI. One approach utilize many different perspectives on the same work, like in collective work on the same Wikipedia article. Multidisciplinary ... -
Intelligent Engagement
(Chapter, 2022)Chapter 10 analyzes the relationship between citizen participation and citizen expertise, particularly in the political domain. New types of intelligent citizen engagement are emerging like mass deliberation, mass voting, ... -
Intelligent Evaluations
(Chapter, 2022)Chapter 11 address how contributions are combined in different ways when designing CI. One approach utilize many different perspectives on the same work, like in collective work on the same Wikipedia article. Multidisciplinary ... -
The Intelligent Society
(Chapter, 2022)Chapter 15 concludes by describe two radically different future visions of the intelligent society. On one hand, instrumentarian intelligence assumes that algorithms tracking human behavior can predict human behavior more ...