Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilsen, Sigurd Roger
dc.contributor.authorAndersen, Kirsti Lauvli
dc.contributor.authorJohansen, Siv Groth
dc.contributor.authorKarlsen, Heidi
dc.date.accessioned2014-01-07T10:31:54Z
dc.date.available2014-01-07T10:31:54Z
dc.date.issued2014-01-07
dc.identifier.isbn978-82-7825-423-3
dc.identifier.issn1504-5331
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147813
dc.description.abstractEvalueringen av delprosjekt 1, Tilpasning til framtidens spesialisthelsetjeneste, viste at praksisstudier hvor studentene både var på sengepost og spesialavdelinger gav gode læresituasjoner. Refleksjon i gruppe med deltakelse både av praksisveileder og lærer anbefales. Studentene må følge veileders turnus. Fagdag hvor ulike yrkesgrupper presenterer sitt ansvars- og funksjonsområde ble vurdert meget nyttig av studentene. Praksisveiledere ønsker informasjon om studieprogrammet og innføring i grunnleggende veiledningsprinsipper før praksisperioden starter. I delprosjekt 2, Praksisstudier på tvers av sektorer, fikk studentene innsikt i et helhetlig pasientforløp gjennom erfaring fra ulike behandlingsenheter innad i kommunen og hospitering i Sykehuset Østfold. Praksisrepresentantene i prosjektet definerte før praksisstart hvilke læresituasjoner som var aktuelle for studentene. Dette bidro til at studentene fokuserte på dagsaktuelle utfordringer og effektivt fikk utnyttet praksistiden. Arbeidskrav og eksamen var relatert til praksiserfaringer. Dette ble av studentene vurdert å øke læringsutbyttet i praksis. Delprosjekt 3, En lærende helsetjeneste på tvers av nivåer, har resultert i utviklingen av en læringsmodell for kontinuerlig kompetanseheving av ansatte i kommunehelsetjenesten. Opplæringen ved Halden sykehjem foregikk etter ALERT konseptet. Ansatte ved SØ og HIØ var medansvarlig for utarbeidelsen og gjennomføring av kurset. Refleksjonsgrupper i praksis, er ment som et supplement for å holde denne kunnskapen vedlike.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:17
dc.titleNår samhandling kreves: et helsevesen i endring krever ny kompetanseno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber46no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel