Kva slags sidemålsopplæring legg lærebøkene opp til når nynorsk er sidemålet? Ein analyse av lærebøker i norsk for ungdomstrinnet etter Reform 97
Working paper
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/148326Utgivelsesdato
2004Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Ein del av forprosjektet til forskingsprosjektet ”Nynorsk som sidemål” har vore å kartlegge situasjonen for sidemålsopplæringa, slik at vi som arbeider i dette prosjektet, kan ha ei forskingsbasert oppfatning av situasjonen. Dette er eit nødvendig grunnlag for vidare arbeid med å vidareutvikle og fornye undervisningspraksis i sidemålsopplæringa.
Lærebøkene har ein sentral plass i undervisninga, spesielt i arbeidet med å planlegge innhald, progresjon og arbeidsmåtar i faga (Haug 2003:97). Ein studie av lærebøker kan derfor gi indirekte kunnskap om undervisningspraksis, og han gir direkte kunnskap om kva føringar lærebokforfattarar og forlag legg for sidemålsundervisninga.
I denne studien konsentrerer eg meg om bokmålsutgåvene av læreverka som blir brukt i norskfaget, og spørsmålet er: Kva slags sidemålsopplæring legg desse læreverka opp til? Eg vil sjå nærmare på både omfang og presentasjonsmåte og kva arbeidsmåtar verket legg opp til i lys av det som blir sagt om sidemålsopplæringa i norskplanen i L97.
Utgiver
Høgskolen i ØstfoldSerie
Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold)2004:6