• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • HIØ's skriftserier
  • Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • HIØ's skriftserier
  • Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket

Baltzersen, Rolf K.; Eliassen, Erik; Kleive, Knut Lensby; Løvli, Elin Andersen; Melberg, Dyril
Research report
Thumbnail
View/Open
hefte4-09.pdf (574.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/148451
Date
2009-10-14
Metadata
Show full item record
Collections
  • Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold) [65]
Abstract
Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i

2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale

satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette

programmet skulle Norge bli ledende i verden i forhold til bruk av IKT i

skolen. Denne rapporten beskriver et lite utsnitt av den

nettverksaktivitet som har foregått. Fortellingen om Haldennettverket

(samarbeid mellom tre skoler) dokumenterer at prosjektdeltakerne har

styrket sin egen digitale kompetanse i prosjektperioden. Nettverket har

samarbeidet tett og klarte også i siste prosjektperiode å spre sine

erfaringer til andre lærere i Haldenskolene. I et IKT-perspektiv vil man

derfor kunne hevde at man har nådd hovedmålsetningen med lærende nettverk:

”Gjennom kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling i lærende nettverk skal

skoler, skoleeiere og lærerutdanning bevisstgjøres og kvalifiseres slik at

IKT i større grad tas i bruk i læringsarbeidet der det gir faglig og

pedagogisk merverdi.”

Allikevel er det kanskje enda viktigere at prosjektdeltakerne i større

grad innser verdien av å jobbe i nettverk. Vi har gjennom prosjektet også

sett fremveksten av flere nye delingsarenaer som mininettverk (samarbeid

mellom prosjektdeltakere fra et lite antall skoler) og regionale

konferanser der det er lærerne selv som holder innlegg for hverandre
Series
Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)
2009:4

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit