dc.contributor.author | Sandell, Ove | |
dc.date.accessioned | 2007-07-05T10:43:22Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.isbn | 82-7825-136-3 (online) | |
dc.identifier.isbn | 82-7825-135-5 (trykt) | |
dc.identifier.issn | 1503-2612 (online) | |
dc.identifier.issn | 0805-8164 (trykt) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148568 | |
dc.description.abstract | ”Om faglig veiledning, om ulike perspektiv på læring, om kunnskap” beskriver innledningsvis innholdet i begrepet varm kunnskap. Rapporten gjør deretter rede for menneskemøter og studentaktiviteter innenfor ”Videreutdanning i praktisk veiledning, trinn 1” i tidsperioden fra 1996 til og med 2003. Grunnlagstenking, metodiske tilnærminger og kursledelsens teoritilfang blir presentert.
Studentbidragene er imidlertid mangfoldige og betydelige. Ulike teorier og erfaringsbaserte synsvinkler som enkeltstudenter presenterer i basisgrupper eller på kurssamlingene, blir i betydelig grad styrende for hva de ulike basisgruppene og/eller kullene retter sin oppmerksomhet omkring. Fokuseringene har alltid sitt utgangspunkt i faglig veiledning, men skifter til oppmerksomhet omkring ulike forståelser for hva læring, kompetanse og kunnskap innebærer for den enkelte; ulike posisjoner og ulikt teoritilfang som tidvis vil kunne skape forvirring for noen studenter.
Rapporten er et forsøk på å synliggjøre hva studentene og lærerne har arbeidet med. | en |
dc.format.extent | 1263283 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | Høgskolen i Østfold | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport Høgskolen i Østfold) | en |
dc.relation.ispartofseries | 2004:2 | en |
dc.subject | faglig veiledning | en |
dc.subject | praksisveiledning | en |
dc.title | Om faglig veiledning, om ulike perspektiver på læring, om kunnskap | en |
dc.type | Research report | en |