dc.contributor.author | Kvifte, Bjørn Harald | |
dc.date.accessioned | 2011-09-28T12:03:12Z | |
dc.date.available | 2011-09-28T12:03:12Z | |
dc.date.issued | 2011-09-28 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-351-9(online) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-352-6(trykt) | |
dc.identifier.issn | 1503-2612(online) | |
dc.identifier.issn | 0805-8164(trykt) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148642 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver en kombinert kvantitativ og kvalitativ studie av lærerstudenters syn på muntlig eksamen. Forskningsarbeidet er en del av prosjektet ”Kvalitetsreformens vurderingsformer i høgskolen”, som ble støttet av Norges forskningsråd, og gjennomført på tvers av avdelingene ved Høgskolen i Østfold.
Utgangspunktet for undersøkelsen er forskning som viser at det er en sammenheng mellom studenters oppfatning av vurderingsform og studenters læringstilnærming. Sentralt i studien har stått spørsmål som holdninger til, kunnskaper om og forståelse av muntlig eksamensform, og den har dessuten forsøkt å avdekke hvilke strategier studentene bruker både i forberedelsesfasen og under selve eksamensforløpet.
I siste del av rapporten drøftes om muntlig eksamen kan sies å være en god vurderingsform sett i forhold til henholdsvis kontroll- og læringsaspektet, og helt til slutt nevnes hvilke implikasjoner funn fra denne undersøkelsen kan ha. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapport(Høgskolen i Østfold);2011:3 | |
dc.title | Muntlig eksamen sett fra studentperspektiv: en undersøkelse blant lærerstudenter ved Høgskolen i Østfold | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 196 | en_US |