Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 2011-2030 av 2409
-
Strategisk ressursplanlegging i ambulansetjenesten: Forprosjekt for Sykehuset Østfold, Fredrikstad
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-01-24)Rapporten er en kort analyse av tilgjengelige data og verktøy for planlegging av ambulansetjenester. Rapporten er skrevet på oppdrag fra Sykehuset Østfold og skal inngå i grunnlaget for valg av strategi i ressursplanlegging -
Streams of fun and cringe: Talking about Snapchat as mediated affective practice
(Journal article; Peer reviewed, 2019-08-06)How do young people interpret and negotiate their sense of being affected in the context of social media use? Our study draws on recent theorizing that views affective practices as discursive, relational and imbued with ... -
Studentaktiv forskning som virkemiddel for å utdanne profesjonsutøvere som også kan atferdsanalyse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Sentrale føringer for utdanningsinstitusjonene som utdanner profesjonsutøvere finnes i Kvali- fikasjonsrammeverket med LæringsUtBytter (LUB) eller mål. Målene er inndelt i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse. ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
Studenters forståelse av matematikk ved bruk av gjensidige studentrettinger
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Gjennom refleksjonsnotater og i fokusgruppeintervju undersøker vi i denne studien hva forståelse innebærer for grunnskolelærerstudenter i matematikk, og hvordan denne forståelsen utvikles. Studien er del av et større ... -
Studenters opplevelse og evaluering av undervisning og læringsmiljø : presentasjon av course experience questionnaire (CEQ) - og validering av tre norske versjoner, erfaringer med studiet (EMS)
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Course Experience Questionnare (CEQ) er et standardisert spørreskjema for studentevaluering av undervisning og læringsmiljø. I løpet av 1520 år er det blitt et in¬ternasjonalt kjent og anerkjent instrument for kart¬leg¬ging ... -
Studenters opplevelse og evaluering av undervisning og læringsmiljø : presentasjon av course experience questionnaire (CEQ) - og validering av tre norske versjoner, erfaringer med studiet (EMS)
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Course Experience Questionnare (CEQ) er et standardisert spørreskjema for studentevaluering av undervisning og læringsmiljø. I løpet av 1520 år er det blitt et in¬ternasjonalt kjent og anerkjent instrument for kart¬leg¬ging ... -
Studenters praksisrefleksjon med dramapedagogikk : "det er noe annet å reflektere gjennom å gjøre enn å snakke om det"
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Det forventes at sykepleierstudenter skal bli bevisste og reflekterte praktikere som kan håndtere komplekse situasjoner som sykepleiere. Pedagogisk drama er en av flere metoder der studenter kan lære å reflektere over ... -
Students' experiences of academic coaching in Norway: a pilot study
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose – The purpose of this study was to identify and describe how students experience academic coaching in higher education in Norway. Design/methodology/approach – The study employed a descriptive and exploratory ... -
Students' perceptions of the use of films in english language teaching
(Master thesis, 2017) -
Students´ reasoning on multiplication in primary school classroom context
(Journal article; Peer reviewed, 2019-02-24)This article investigates how students in third grade discuss and reason on multiplication when they first encounter that concept in the classroom context. By analysing the data from 24 classrooms focused on teaching and ... -
Students’ Perceptions of Corrective Feedback in an ESP Setting
(Master thesis, 2014-01-03) -
Students’ Self-regulation and Motivation for ESL at Swedish Excellence Programmes
(Master thesis, 2022) -
Studiebarometeret sett fra studenters perspektiv: Hvordan forstår, erfarer og bruker dem det?
(Master thesis, 2018)