Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 2296-2315 av 2406
-
Vellykket barnevernfaglig tiltaksarbeid i møte med ungdom med innvandrerbakgrunn og adferdsvansker: Arbeidsrapport fra samarbeidsprosjekt mellom Barneverntjenesten i Fredrikstad og Høgskolen i Østfold
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:6, Working paper, 2012-11-01)I denne rapporten presenteres resultatene fra prosjektet ”Vellykket barnevernfaglig tiltaksarbeid i møte med ungdom med innvandrerbakgrunn og atferdsvansker”. Prosjektet ble gjennomført som et samarbeid mellom barneverntjenesten ... -
Versos para sobrevivir. Naufragio y poesía en Aleyda Quevedo y Juan Secaira
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Los poetas ecuatorianos Aleyda Quevedo (Quito, 1972) y Juan Secaira (Quito, 1971) han publicado distintos textos autobiográficos que se relacionan con padecimientos físicos y enfermedades. El presente estudio analiza tanto ... -
Very low association between multidimensional musical environment exposure and musical perception skills among children: Evidence from a large multilevel cross-sectional study
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This study aimed to explore whether music perception is correlated with the load of exposure to musical activities in daily life, such as attending musical events, playing an instrument, attending music classes (at school ... -
Vg2-elevers kontakt med spansk i fritiden: "Det er morsommere å se serier når du skjønner litt spansk"
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen presenterer funn og analyse av siste del av en tredelt undersøkelse om spanskelevers kontakt med spansk språk og spanskspråklig kultur i fritiden. Undersøkelsen ble gjennomført i tidsrommet 2015-18. Den siste ... -
"... Vi driver og rydder hver uke vi ...": evaluering av oppsøkende rusteam i Moss/Rygge
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-24)I denne rapporten ser vi nærmere på det oppsøkende rusteamet i Moss (ORT). ORT er et samarbeidsprosjekt mellom kommunene Moss og Rygge, samt den sosialmedisinske poliklinikken (SMP) i Moss. Rapporten har to hovedkonklusjoner. ... -
"... Vi driver og rydder hver uke vi ...": evaluering av oppsøkende rusteam i Moss/Rygge
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-24)I denne rapporten ser vi nærmere på det oppsøkende rusteamet i Moss (ORT). ORT er et samarbeidsprosjekt mellom kommunene Moss og Rygge, samt den sosialmedisinske poliklinikken (SMP) i Moss. Rapporten har to hovedkonklusjoner. ... -
… «Vi er ambulante og sitter ikke på kontoret»…: oppfølgingstjenesten, bydel Alna, Oslo Kommune
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:1, Research report, 2013-02-01)Denne rapporten er en av flere der Høgskolen i Østfold i samarbeid med et temanettverk av tjenesteytere beskriver og dokumenterer noen av de tjenestetilbudene som gis til brukergruppen: "Mennesker med psykiske lidelser som ... -
… «Vi er ambulante og sitter ikke på kontoret»…: oppfølgingstjenesten, bydel Alna, Oslo Kommune
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:1, Research report, 2013-02-01)Denne rapporten er en av flere der Høgskolen i Østfold i samarbeid med et temanettverk av tjenesteytere beskriver og dokumenterer noen av de tjenestetilbudene som gis til brukergruppen: "Mennesker med psykiske lidelser som ... -
Vi ere en nasjon vi med
(Master thesis, 2016-09-15) -
«Vi forventer jo at folk kan samarbeide …» En kvalitativ studie av samhandlingskompetanse
(Master thesis, 2019) -
Vi jobber på hver vår tue. En studie av samarbeid i kommunal fysioterapitjeneste
(Master thesis, 2015-06-19) -
”Vi må gjøre mer av det som funker”: En studie av tverrfaglig samarbeid mellom kommunale tjenester
(Master thesis, 2013-08-15) -
"Vi va spost te å lær engelskt, da veit du" - litt om suppose(d) og modalitet i amerika-norsk
(Peer reviewed; Journal article, 2012)I et autentisk datamateriale av amerikanorsk finner vi ordet spost, som ser ut som et ikke-norsk innslag. Dette ordet ser ut til å være i vanlig bruk, selv om norskamerikanere ugjerne vil være ved at de bruker det. ... -
Videos as teaching and learning resources for developing pre- and in-service teachers’ professional digital competence in the ICTMOOC
(Journal article; Peer reviewed, 2019-05-05)This study provides an insight into the preferred length of videos in the online course ICTMOOC aimed at the development of professional digital competence with pre- and in-service teachers in Norway. The one-way ANOVA ... -
Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Artikkelen undersøker hvilken verdi skoleledere tillegger tospråklig fagopplæring og hvilken betydning dette har for tospråklige faglæreres deltakelse i skolens læringsfellesskap. Minoritetsspråklige elever har, ved behov, ... -
Violence et sacré dans La Jongleuse de Rachilde
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article proposes to decipher the motifs of violence, death and blood in Rachilde’s novel La Jongleuse (The Juggler) (1900) aiming to discern how they may be related to love, the sacred and art. In our reading, the two ...