Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 2305-2324 av 2406
-
Vi ere en nasjon vi med
(Master thesis, 2016-09-15) -
«Vi forventer jo at folk kan samarbeide …» En kvalitativ studie av samhandlingskompetanse
(Master thesis, 2019) -
Vi jobber på hver vår tue. En studie av samarbeid i kommunal fysioterapitjeneste
(Master thesis, 2015-06-19) -
”Vi må gjøre mer av det som funker”: En studie av tverrfaglig samarbeid mellom kommunale tjenester
(Master thesis, 2013-08-15) -
"Vi va spost te å lær engelskt, da veit du" - litt om suppose(d) og modalitet i amerika-norsk
(Peer reviewed; Journal article, 2012)I et autentisk datamateriale av amerikanorsk finner vi ordet spost, som ser ut som et ikke-norsk innslag. Dette ordet ser ut til å være i vanlig bruk, selv om norskamerikanere ugjerne vil være ved at de bruker det. ... -
Videos as teaching and learning resources for developing pre- and in-service teachers’ professional digital competence in the ICTMOOC
(Journal article; Peer reviewed, 2019-05-05)This study provides an insight into the preferred length of videos in the online course ICTMOOC aimed at the development of professional digital competence with pre- and in-service teachers in Norway. The one-way ANOVA ... -
Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Artikkelen undersøker hvilken verdi skoleledere tillegger tospråklig fagopplæring og hvilken betydning dette har for tospråklige faglæreres deltakelse i skolens læringsfellesskap. Minoritetsspråklige elever har, ved behov, ... -
Violence et sacré dans La Jongleuse de Rachilde
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article proposes to decipher the motifs of violence, death and blood in Rachilde’s novel La Jongleuse (The Juggler) (1900) aiming to discern how they may be related to love, the sacred and art. In our reading, the two ... -
Virtual and augmented reality in social skills interventions for individuals with autism spectrum disorder: A scoping review
(Peer reviewed; Journal article, 2021-11-16)In the last decade, there has been an increase in publications on technology-based interventions for autism spectrum disorder (ASD). Virtual reality based assessments and intervention tools are promising and have shown to ... -
Virtual reality and naturalistic developmental behavioral interventions for children with autism spectrum disorder
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Background: Naturalistic Developmental Behavioral Interventions (NDBI) have been evaluated as the most promising interventions for children with autism spectrum disorder. In recent years, a growing body of literature ... -
Virtual simulations for training collaborative practitioners at the hospital
(Master thesis, 2018) -
Visual Analytics for Decision Support: A Supply Chain Perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2021-06-03)Supply chain (SC) activities generate huge amount of data that can be used in decision making processes. However, proper data analytics techniques are required to combine, organize, and analyze data from different sources ... -
Visualisering av gassnettverket
(Master thesis, 2009-04-14)Prosjektet baserer seg på bruk av standard utviklingsverktøy for å visualisere gassnettverket i Europa. Oppdragsgiver er Navita. Målet har vært å teste ut forskjellige teknologier og visualiseringsteknikker, med tanke ... -
Visuell identitet i kommuner : "Alt for Norge- eller leve Toten?"
(Master thesis, 2018) -
Visuelle analyser av data—er det greit å ikke vite alt?
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Artikkelen omhandler problemstillinger knyttet til bruken av visuelle analyser av data fra linje-grafer. Visuelle analyser eller prosedyrer dreier seg om slutninger om tiltak har ført til effekt. Videre er visuelt baserte ... -
Vitamin D and stress urinary incontinence in pregnancy: a cross-sectional study
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Objective To assess the association between levels of vitamin D and urinary incontinence (UI) in pregnancy. Design A cross‐sectional study. Secondary analysis of a randomised controlled trial. Setting Two university ... -
Vocabulary learning strategies in the L2 classroom
(Master thesis, 2015-03-05)