Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 751-770 av 2400
-
Flerspråklig oppvekst i barnehage, førskole og skole: artikler av lærere og forskere i det nordiske nettverket TOBANO (To- og flerspråklige barn i Norden)
(Research report, 2012-04-02)Norden har alltid vært en arena for flerspråklighet, men de siste 20-30 åra har det skjedd store forandringer i befolkningssammensetninga her. Dette har ført til nye utfordringer i barnehager og skoler, spesielt når det ... -
Flerspråklig oppvekst i barnehage, førskole og skole: artikler av lærere og forskere i det nordiske nettverket TOBANO (To- og flerspråklige barn i Norden)
(Research report, 2012-04-02)Norden har alltid vært en arena for flerspråklighet, men de siste 20-30 åra har det skjedd store forandringer i befolkningssammensetninga her. Dette har ført til nye utfordringer i barnehager og skoler, spesielt når det ... -
Flerspråklige elever og deres møte med tekstoppgaver
(Master thesis, 2023) -
Flexible Ensemble Structures for Gradient Boosting
(Master thesis, 2021) -
Flickan med den gula regnjackan: Greta Thunberg som agent i översatt barn- och ungdomslitteratur
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Flinke piker og dyktige menn
(Master thesis, 2015-06-19) -
En for alle - alle for En!: Et tiltak for å redusere sosial ulikhet i helse for rusavhengige i Fredrikstad og omegn
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2012:3, Research report, 2013-01-16)Formålet med denne rapporten er å dokumentere spillernes opplevelser knyttet til deltakelsen på Fredrikstad Fotballklubbs Gatelag og sammenfatte noen erfaringer med «FFK-modellen» slik den var i oppstartsåret. Undersøkelsen ... -
En for alle - alle for En!: Et tiltak for å redusere sosial ulikhet i helse for rusavhengige i Fredrikstad og omegn
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2012:3, Research report, 2013-01-16)Formålet med denne rapporten er å dokumentere spillernes opplevelser knyttet til deltakelsen på Fredrikstad Fotballklubbs Gatelag og sammenfatte noen erfaringer med «FFK-modellen» slik den var i oppstartsåret. Undersøkelsen ... -
For hvem ønsker vel å leve i huler? En utforskning av begrepet «bærekraftig utvikling» i norske stortingsdebatter (1998–2019).
(Chapter, 2021)«Bærekraftig utvikling» er ett av tre tverrfaglige tema i den nye læreplanen, og det er økende interesse for bærekraftpedagogikk både nasjonalt og internasjonalt. «Bærekraftig utvikling» må forstås i et samfunnsmessig ... -
Forebygging av atferd som utfordrer i et atferdsanalytiskperspektiv
(Master thesis, 2023) -
Forecasting of a hydropower plant energy production
(Master thesis, 2015-07-30) -
Formative assessment and life skills
(Master thesis, 2023) -
Forpliktende samhandling om psykisk helse på Romerike («Romeriksprosjektet») - Sluttevaluering
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2015:2, Research report, 2015-03-09)Romeriksprosjektet er et prosjekt innenfor rammen av Helsedirektoratets utprøving av forpliktende samhandlingsmodeller. Prosjektet var et samarbeid mellom sykehuset Ahus og 7 kommuner på Romerike om mennesker med ruslidelser ... -
Forpliktende samhandling om psykisk helse på Romerike («Romeriksprosjektet»): Underveisevaluering
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2012:2, Research report, 2012-11-27)Denne rapporten er en midtveisevaluering fra «Romeriksprosjektet» - et prosjekt om forpliktende samarbeid mellom sykehuset Ahus og 7 kommuner på Romerike om mennesker med ruslidelser og alvorlige psykiske lidelser – såkalte ... -
Forpliktende samhandling om psykisk helse på Romerike («Romeriksprosjektet»): Underveisevaluering
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2012:2, Research report, 2012-11-27)Denne rapporten er en midtveisevaluering fra «Romeriksprosjektet» - et prosjekt om forpliktende samarbeid mellom sykehuset Ahus og 7 kommuner på Romerike om mennesker med ruslidelser og alvorlige psykiske lidelser – såkalte ... -
Forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida, med eit nordisk fokus
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen gjev oversikt over nordisk forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida dei siste tjue åra (2000–2019). I denne perioden har vilkåra for barns deltaking i ulike tekstkulturar endra seg ...