Blar i HiØ Brage på emneord "ikt"
Viser treff 1-9 av 9
-
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
Erfaringer med innføring av elektronisk læringsplattform i en høgskoleavdeling
(Norgesuniversitetets skriftserie, Research report, 2007)I artikkelen presenteres noen erfaringer med full implementering av en læringsplattform (her: Blackboard) fra avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Østfold (HiØ). Avdelingen er relativt stor (ca. 1400 studenter, ... -
IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning
(Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ... -
IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning
(Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ... -
Læringsstrategier og bruk av digitale verktøy
(Chapter, 2006)Repetisjonsstrategier med bruk av digitale verktøy viser til evnen til å bruke programvare som støtte for tilegnelse av enkle ferdigheter eller faktapreget lærestoff. Navigeringsstrategier med bruk av digitale verktøy viser ... -
Self-Regulated learning and the use of Information and communications technology in Norwegian Teacher education : the project ICT as a factor of change in teacher education
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)I denne rapporten drøfter forfatterne norsk allmennlærerutdanning med spesiell vekt på de oppfatningene om læring og undervisning som kommer til uttrykk i rammeplanen for utdanningen. Spesielt tar de opp den sterke satsingen ... -
Self-Regulated learning and the use of Information and communications technology in Norwegian Teacher education : the project ICT as a factor of change in teacher education
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)I denne rapporten drøfter forfatterne norsk allmennlærerutdanning med spesiell vekt på de oppfatningene om læring og undervisning som kommer til uttrykk i rammeplanen for utdanningen. Spesielt tar de opp den sterke satsingen ... -
Sykepleieres IT-kunnskap: en intervjuundersøkelse av sykepleiere i hjemmesykepleien
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)Hvilken kunnskap om - og erfaring med IT har sykepleiere? Hva tenker sykepleiere om hva IT kan være en hjelp til i deres arbeidshverdag? Rapporten tar utgangspunkt i hva 25 sykepleiere i hjemmesykepleien svarer på disse ...