Browsing HiØ Brage by Author "Røising, Hanne Schou"
Now showing items 1-14 of 14
-
Bedre med enkel bruk av elektroniske læringsplattformer enn ingen bruk?
Røising, Hanne Schou (Journal article, 2009)Siden slutten av 1990-årene har alle høyere læresteder i landet skaffet seg elektroniske læringsplattformer. Hensikten med disse er å støtte forskjellige former for lærings- og undervisningsaktiviteter. Det finnes i ... -
BLACKBOARD : et verktøy som effektiviserer praktiske/administrative oppgaver eller et instrument for stimulering av læringsaktiviteter? Erfaringer med bruk av læringsplattform fra Høgskolen i Østfold. Avdeling for Helse- og sosialfag
Røising, Hanne Schou (Arbeidsrapport(Høgskolen i Østfold), Working paper, 2007-04-25)Denne rapporten tar sikte på å belyse hvorledes en læringsplattform (her: Blackboard) har blitt benyttet ved Avdeling for helse- og sosialfag. Rapporten tar utgangspunkt i 4 ulike læringsplattformkurs knyttet til bachelorstudier ... -
BLACKBOARD : et verktøy som effektiviserer praktiske/administrative oppgaver eller et instrument for stimulering av læringsaktiviteter? Erfaringer med bruk av læringsplattform fra Høgskolen i Østfold. Avdeling for Helse- og sosialfag
Røising, Hanne Schou (Arbeidsrapport(Høgskolen i Østfold), Working paper, 2007-04-25)Denne rapporten tar sikte på å belyse hvorledes en læringsplattform (her: Blackboard) har blitt benyttet ved Avdeling for helse- og sosialfag. Rapporten tar utgangspunkt i 4 ulike læringsplattformkurs knyttet til bachelorstudier ... -
Blackboard er bare HELT nødvendig!!
Røising, Hanne Schou (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2008-10-17)Ved HiØ, Avdeling for helse- og sosialfag benyttes læringsplattformen Blackboard som et administrativt og pedagogisk verktøy ved alle studier. Høsten 2007 og våren 2008 ble det gjennomført to undersøkelser for å belyse ... -
Blackboard er bare HELT nødvendig!!
Røising, Hanne Schou (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2008-10-17)Ved HiØ, Avdeling for helse- og sosialfag benyttes læringsplattformen Blackboard som et administrativt og pedagogisk verktøy ved alle studier. Høsten 2007 og våren 2008 ble det gjennomført to undersøkelser for å belyse ... -
Deling av refleksjonsnotater i Blackboard : en pilotundersøkelse med 2. års sykepleiestudenter
Rummelhoff, Guri Rosseland; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:8, Research report, 2010-06-28)I forbindelse med sykepleierstudenters praksisperioder, møtes studentene i refleksjonsgrupper på skolen sammen med praksislærer (PSH-dager). I dette prosjektet har studentene delt sine refleksjonsnotater skriftlig med ... -
Deling av refleksjonsnotater i Blackboard : en pilotundersøkelse med 2. års sykepleiestudenter
Rummelhoff, Guri Rosseland; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:8, Research report, 2010-06-28)I forbindelse med sykepleierstudenters praksisperioder, møtes studentene i refleksjonsgrupper på skolen sammen med praksislærer (PSH-dager). I dette prosjektet har studentene delt sine refleksjonsnotater skriftlig med ... -
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
Erfaringer med innføring av elektronisk læringsplattform i en høgskoleavdeling
Røising, Hanne Schou (Norgesuniversitetets skriftserie, Research report, 2007)I artikkelen presenteres noen erfaringer med full implementering av en læringsplattform (her: Blackboard) fra avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Østfold (HiØ). Avdelingen er relativt stor (ca. 1400 studenter, ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ...