Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyhre, Jofrid Trandem
dc.date.accessioned2009-12-14T14:35:36Z
dc.date.issued2009-12-14T14:35:36Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148061
dc.description.abstractBrukerorientering framstår i dag som en sentral forvaltningsverdi som påvirker forvaltningens virkemåte. Serviceerklæringer har vært et prioritert virkemiddel i arbeidet med å gjøre forvaltningen mer brukerrettet. Serviceerklæringer er en slags ”varefakta” på offentlige tjenester. Erklæringene skal formidle konkret informasjon til aktuelle brukere om en offentlig tjeneste som etatene kan leve opp til. Emnet serviceerklæringer har interessert meg lenge. Våren 2007 bestemte jeg at forskningstemaet mitt skulle være serviceerklæringer som strategi og styringsredskap. Rettigheter bør ikke framstilles som service. Serviceerklæringer kan ikke gjelde myndighetsutøvelse. Forskningstemaet utfordrer slik også juristen i meg. Jeg håper avhandlingsarbeidet bidrar til refleksjon rundt bruk av serviceerklæringer i forvaltningen. Videre håper jeg at den som leser oppgaven får økt bevissthet om og forståelse for hvilke verdier som påvirker offentlig forvaltning.en
dc.format.extent201551 bytes
dc.format.extent477593 bytes
dc.format.extent39007 bytes
dc.format.extent13407 bytes
dc.format.extent724737 bytes
dc.format.extent24508 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.titleHvilke erfaringer har ledere i skatteetaten med bruk av etatens serviceerklæring?en
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel