Blar i Rapport (Høgskolen i Østfold) på tittel
Viser treff 12-31 av 74
-
Deling av refleksjonsnotater i Blackboard : en pilotundersøkelse med 2. års sykepleiestudenter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:8, Research report, 2010-06-28)I forbindelse med sykepleierstudenters praksisperioder, møtes studentene i refleksjonsgrupper på skolen sammen med praksislærer (PSH-dager). I dette prosjektet har studentene delt sine refleksjonsnotater skriftlig med ... -
Den digitale lærergjerningen: om IT-basert lærerutdanning og skolepraksis
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-03-31)Utgangspunktet for forskningsprosjektet ”Den digitale lærergjerningen var en konstatering av at de teknologiske endringene i samfunnet for øvrig også har påvirket lærerutdanningene i Norge. Allmennlærerutdanningen ved ... -
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
En profet i Södern : Thomas Mertons förståelse av William Faulkner
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Trappistmunken Thomas Merton (1915-1968) er en av 1900-tallets mest omtalte konvertitter og mystikere. Han har fått oppmerksomhet ikke bare for sine skrifter om mystikk, men også for sitt sosiale engasjement og sitt interesse ... -
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Evaluering av prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-03-30)Høgskolen i Østfold har fått i oppdrag av Strømstad og Fredrikstad kommune å evaluere interreg. prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi. De andre kommunene som deltar i prosjektet er Rygge, Tanum, Munkedal, Lysekil, ... -
Evaluering av studentaktive undervisningsformer i vernepleierutdanningen ved Høgskolen i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-01-20)Forfatterne av denne forskningsrapporten har i perioden 1998 til 2008 arbeidet med utvikling og bruk av studentaktive metoder i undervisning av vernepleierstudenter ved Høgskolen i Østfold. Undervisningen er knyttet til ... -
Fantasi og virkelighet i Theodor Kittelsens mytiske forestillingsverden: rapport om et temaarbeid fra grunnskolens praksisfelt
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:2, Research report, 2013-06-04) -
Fleksible organisasjoner: alternative strategier og arbeidsmiljømessige konsekvenser
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-06-16)Rapporten oppsummerer de teoretiske og empiriske studieer som er gjennomført i forbindelse med prosjektet ”Et inkluderende eller ekskluderende arbeidsliv?” – et forskningsprosjekt under Norges Forskningsråd’s Strategisk ... -
En forskningsbasert evalueringsstudie av Høgskolens etterutdanning for praksisveiledere
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2012:1, Research report, 2012-08-14)Rapporten presenterer gjennomføring og resultater av en forskningsbasert evalueringsstudie. Evalueringskriterier var utviklet med utgangspunkt i teori og sentrale grunnlagsdokumenter. Utvalget er deltakere ved sykepleier ... -
Fra vedtak til tjeneste - Om utformingen av nødvendig helsehjelp i hjemmebaserte tjenester
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:1, Research report, 2013-02-26)Denne rapporten retter fokuset på nødvendig helsehjelp og presenterer funn fra en studie der man har studert hvilke faktorer som påvirker omfanget og innholdet i nødvendig helsehjelp i to norske kommuner. Faktorene er ... -
From Language Teacher to Teacher of Languages : results from a Socrates-project
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)From language teacher to teacher of languages er det norske teamets bidrag til Lingua-A prosjektet Intercomprehension in Language Teacher Education (ILTE, 1998 – 2002). De ulike teamene valgte å tilpasse ... -
Godt nok forberedt for praksis? Sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-04-07)Rapporten beskriver en studie hvor sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer belyses. Det undersøkes hvor hensiktsmessig undervisningens ulike deler med teori, ferdighetstrening i ... -
Gruppeveiledning - en rimelig investering : faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-11-05)Studien handler om faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe. Studiens hensikt er å besvare hvilken betydning deltakelse i faglig veiledningsgruppe har for ... -
Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering?
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-23)Denne rapporten er en kvalitativ studie av 33 informanters erfaringer med Kvalitetsreformens nye evalueringsformer i høyere utdanning (St meld 27 (2000-2001). Vårt hovedfokus med undersøkelsen har vært å finne frem til ... -
Hvilke kriterier er viktige for at små og mellomstore bedrifter (SMB) gåt bra?
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-01-28)I oppgaven har vi valgte å sette fokus på sosial – og human kapital som en viktig produksjonsfaktor. På bakgrunn av dette ble det viktig å prøve å avdekke hva som menes med sosial -/human kapital i en bedrift. Videre har ... -
"Hvor gode er vi egentlig?": Kalnes videregående skole og elever tatt opp på særskilte vilkår
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:9, Research report, 2010-08-30)Opplæringsavdelingen i Østfold fylkeskommune tok i mars 2007 kontakt med Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold, for samtaler om en evalueringsundersøkelse av spesialundervisningen ved Kalnes videregående skole ... -
Høgskolebiblioteket som læringsressurs: hvilke oppfatninger har undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene om høgskolebibliotekets funksjon og om studenters behov for informasjonskompetanse?
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-12-20)Denne rapporten er skrevet som en hovedoppgave, hvor problemfeltet er hvordan undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene vurderer høgskolebibliotekenes betydning i læringssammenheng. Følgende problemstillinger ... -
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet ...