• Den digitale lærergjerningen: om IT-basert lærerutdanning og skolepraksis 

      Sträng, Dan Roger (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-03-31)
      Utgangspunktet for forskningsprosjektet ”Den digitale lærergjerningen var en konstatering av at de teknologiske endringene i samfunnet for øvrig også har påvirket lærerutdanningene i Norge. Allmennlærerutdanningen ved ...
    • "Hvor gode er vi egentlig?": Kalnes videregående skole og elever tatt opp på særskilte vilkår 

      Sträng, Dan Roger (Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:9, Research report, 2010-08-30)
      Opplæringsavdelingen i Østfold fylkeskommune tok i mars 2007 kontakt med Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold, for samtaler om en evalueringsundersøkelse av spesialundervisningen ved Kalnes videregående skole ...
    • Kulturanalyse på Gimle skole 

      Sträng, Dan Roger; Bråthen, Hanne (Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:5, Research report, 2014-01-02)
      Etter flere år med systematisk utviklingsarbeid, ønsket rektor å se om elevene merket noe til de prioriteringene som er gjort og hva skolen har satset på. Metoden for datainnsamling var brevskriving, og ut fra disse ...