• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). LU by Issue Date 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for lærerutdanning
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). LU
  • Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). LU by Issue Date
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for lærerutdanning
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). LU
  • Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). LU by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). LU by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 36

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Studiemiljø og læring : en sammenligning av to kull førsteårsstudenter i allmennlørerutdanningen ved Høgskolen i Østfold 

      Solerød, Erling; Hammervoll, Tor; Wennevold, Steinar (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2000)
      I denne rapporten sammenlignes to kull førsteårsstudenter i allmennlærerutdanningen med henblikk på studiemåter, syn på undervisningen, studiemiljøforhold, tidsbruk og sosiale forhold
    • Sammenhengen mellomn motorisk og språklig-kognitivt funksjonsnivå hos 11/12-åringer 

      Christiansen, Kari; Moser, Thomas (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2002)
      Hensikten med dette prosjektet har vært å følge opp en gruppe bestående av 36 elever som første gang ble testet kognitivt, språklig og motorisk i 1995, da de var 7 og 8 år gamle. Ved oppfølgingsundersøkelsen i 1999 var ...
    • Self-Regulated learning and the use of Information and communications technology in Norwegian Teacher education : the project ICT as a factor of change in teacher education 

      Bråten, Ivar; Strømsø, Helge; Olaussen, Bodil Stokke (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)
      I denne rapporten drøfter forfatterne norsk allmennlærerutdanning med spesiell vekt på de oppfatningene om læring og undervisning som kommer til uttrykk i rammeplanen for utdanningen. Spesielt tar de opp den sterke satsingen ...
    • From Language Teacher to Teacher of Languages : results from a Socrates-project 

      Ulseth, Brit; Aarsund, Kari; Holm-Johansen, Ulf; Larsen, Sissel; Pettersen, Eva Holen (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)
      From language teacher to teacher of languages er det norske teamets bidrag til Lingua-A prosjektet Intercomprehension in Language Teacher Education (ILTE, 1998 – 2002). De ulike teamene valgte å tilpasse ...
    • Reformasjonen i bilder : reformasjonsmaleren Lucas Cranach som didaktiker 

      Danielsen, Ruth (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)
      Denne publikasjonen handler om billedkunstneren Lucas Cranach som var den lutherske reformasjons maler og billeddidaktiker. Ruth Danielsen viser hvordan han polemiserte med bilder, hvordan han propaganderte med dem, og ...
    • Bedre læring av matematikk ved enkle midler? : rapport fra et utviklingsprosjekt 

      Maugesten, Marianne; Lauvås, Per (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)
      Går det an å bedre resultatene i matematikk ved hjelp av relativt enkle tiltak som ikke er mer ressurskrevende, verken med tanke på tiden lærerne bruker eller annen ressursbruk? Denne rapporten viser at det er mulig. Ved ...
    • Om faglig veiledning, om ulike perspektiver på læring, om kunnskap 

      Sandell, Ove (Rapport Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)
      ”Om faglig veiledning, om ulike perspektiv på læring, om kunnskap” beskriver innledningsvis innholdet i begrepet varm kunnskap. Rapporten gjør deretter rede for menneskemøter og studentaktiviteter innenfor ”Videreutdanning ...
    • IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning 

      Eriksen, Odd (Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)
      ”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ...
    • Prosjekt lese- og skriveopplæring : et samarbeid mellom PP-tjenesten, kommunene Hobøl, Skiptvet og Spydeberg og Høgskolen i Østfold. Evaluering av prosjektet : første delrapport desember 2003 

      Solli, Kjell-Arne; Lie, Alfred (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)
      Denne rapporten er første delrapport i evalueringen av ”Prosjekt Lese- og skriveopplæring”. Formålet med prosjektet er å ”kvalitetssikre begynneropplæringen i lesing og skriving” slik at lese- og skrivevansker kan ...
    • IKT i læringsrommet : IKT, lokal skolepraksis og globalisering 

      Afdal, Geir (redaktør) (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)
      I denne boken rettes søkelyset mot informasjons- og kommunikasjonsteknologi (ikt) i grunnskolens ulike fag. Samtidig er ikt en kanal ”ut i verden”, og bruk av ikt i skolen har sammenheng med videre, globale fenomener. ...
    • Lese- og skriveopplæring som pedagogisk utfordring: festskrift til Alfred Lie 

      Solerød, Erling (redaktør (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)
      2005:2 2005:2 Erling Solerød (redaktør) Lese- og skriveopplæring som pedagogisk utfordring: festskrift til Alfred Lie ISBN 82-7825-170-3 Fulltekst ISBN 82-7825-168-1 (Trykt) Norsk sammendrag: Å kunne ...
    • Motoriske ferdigheter hos sju- og åtteåringer i 1995 og i 2004 

      Christiansen, Kari; Hagen, Per Chr. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)
      Det fokuseres stadig på at barns motoriske ferdigheter og fysiske form er blitt dårligere de siste årene. Faktum er at det i Norge er sparsomt med forskning som kan vise til sammenliknbare undersøkelser av barns motoriske ...
    • Prosjekt lese- og skriveopplæring : et samarbeid mellom PP-tjenesten, kommunene Hobøl, Skiptvedt og Spydeberg og Høgskolen i Østfold : evaluering av prosjektet: andre delrapport august 2006 

      Solli, Kjell-Arne (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006)
    • Skapande Logos : en introduktion til Rudolf Steiners kristologi 

      Sandström, Henning E. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)
      Rudolf Steiner, 1861-1925, var aktiv innen flere forskjellige virksomheter, pedagogikk, religion, økonomi, eurytmi etc., og er fremst kjent som grunnlegger av antroposofien. I motsetning til teosofien ser Steiner og ...
    • En profet i Södern : Thomas Mertons förståelse av William Faulkner 

      Sandström, Henning E. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)
      Trappistmunken Thomas Merton (1915-1968) er en av 1900-tallets mest omtalte konvertitter og mystikere. Han har fått oppmerksomhet ikke bare for sine skrifter om mystikk, men også for sitt sosiale engasjement og sitt interesse ...
    • Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur 

      Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)
      Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ...
    • Mot normert, men ikke mot normalt 

      Wennevold, Steinar (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-06)
      Rapporten tar for seg gjennomstrømming i de flerårige lærerutdanningene ved Høgskolen i Østfold. Begrepet gjennomstrømming handler i denne sammenhengen både om hvor stor andel av studentkullene som fullfører den utdanningen ...
    • IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet 

      Baltzersen, Rolf K. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)
      Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet ...
    • Kart- og terrengforståelse hos jenter på 15 og 16 år : trener-III-oppgave i orientering gjennomført i 2006 

      Christiansen, Kari; Fjogstad, Tine (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)
      I den foreliggende oppgaven har vi undersøkt kart- og terrengforståelsen hos sju aktive orienteringsjenter på 15 og 16 år. Den kvalitative forskningsmetoden fenomenografi danner basis for framgangsmåten vår. Vi har skygget ...
    • Religion, visdom och humanism : en teologisk läsning av Hermann Hesses Siddhartha 

      Sandström, Henning E. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report; Bok, 2007-10)
      Hermann Hesse (1877-1962) er en av 1900-tallets mest leste og innflytelserike forfattere. Hele hans forfatterskap kan sies å være historien om hans egen søken etter sannhet. Han var influert av Freud, Jung, mystikk og ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit