Browsing Masterstudium i spesialpedagogikk by Title
Now showing items 128-147 of 153
-
Skolelivskvalitet i et foreldreperspektiv ...
(Master thesis, 2012-11-02) -
Skoleomfattende tiltaksmodell PALS i samisk kultur og kontekst: utfordringer og konsekvenser
(Master thesis, 2010-12-01)PALS (Positiv Atferd, støttende Læringsmiljø og Samhandling i skolen) er et program som er anbefalt brukt i norske skoler er en bearbeidet, tilpasset versjon eller kopi av den opprinnelige amerikanske modellen. Det er et ... -
Skolevegring: foreldre til skolevegrere og deres opplevelser med skolen
(Master thesis, 2013-12-16) -
Språkutvikling i barnehagen - om skjæringspunktet mellom flerspråklighet og språkvansker
(Master thesis, 2015-05-20) -
Subjektivitetens fødsel
(Master thesis, 2013-08-14) -
Tidlig innsats knyttet til språkarbeid med de yngste barna i barnehagen
(Master thesis, 2021) -
Tilpasset opplæring: en intervju- og observasjonsstudie av to lærere på utdanningsprogram for studiespesialisering
(Master thesis, 2013-12-19) -
Tøff, frekk og morsom! Ungdom med sosiale og emosjonelle vansker forteller om egne skoleerfaringer: en kvalitativ studie
(Master thesis, 2010-04-07)Sentrale temaer i informantenes fortellinger er: selvoppfatning, relasjon til lærer, relasjon til jevnaldrende og kontroll/valg av handling. Ungdommene forteller at de opplevde barneskolen som vanskelig. De ønsket positiv ... -
Undersøkelse av kartleggingen av minoritetsspråklige elevers behov for spesialundervisning
(Master thesis, 2016-02-24) -
Ung, minoritetsspråklig og resilient
(Master thesis, 2010-10-06)Norge er i dag blitt et flerkulturelt samfunn, og vi har dermed fått en flerkulturell skole. Det er flere undersøkelser som har vist at Norge har en stor utfordring når det gjelder å gi elever med minoritetsbakgrunn god ... -
Ungdomsskoleelevers intelligensoppfatninger og følger for strategibruk og forståelse
(Master thesis, 2015-09-15) -
Ungdomsskolelæreres tilnærming til elever som viser innagerende atferd
(Master thesis, 2022) -
Utviklingshemming og mestring : En kvalitativ studie om hvordan elever med lett utviklingshemming / generelle lærevansker opplever mestring i skolen
(Master thesis, 2009-09-14)Ungdommene i denne undersøkelsen opplever mestring. Noen opplever oftere mestring enn andre. Vesentlige faktorer for dem som grunnlag for mestring er å kunne noe, å lære bort til andre, å delta i fellesskapet gjennom felles ...