Blar i Masterstudium i spesialpedagogikk på tittel
Viser treff 136-153 av 153
-
Tidlig innsats knyttet til språkarbeid med de yngste barna i barnehagen
(Master thesis, 2021) -
Tilpasset opplæring: en intervju- og observasjonsstudie av to lærere på utdanningsprogram for studiespesialisering
(Master thesis, 2013-12-19) -
Tøff, frekk og morsom! Ungdom med sosiale og emosjonelle vansker forteller om egne skoleerfaringer: en kvalitativ studie
(Master thesis, 2010-04-07)Sentrale temaer i informantenes fortellinger er: selvoppfatning, relasjon til lærer, relasjon til jevnaldrende og kontroll/valg av handling. Ungdommene forteller at de opplevde barneskolen som vanskelig. De ønsket positiv ... -
Undersøkelse av kartleggingen av minoritetsspråklige elevers behov for spesialundervisning
(Master thesis, 2016-02-24) -
Ung, minoritetsspråklig og resilient
(Master thesis, 2010-10-06)Norge er i dag blitt et flerkulturelt samfunn, og vi har dermed fått en flerkulturell skole. Det er flere undersøkelser som har vist at Norge har en stor utfordring når det gjelder å gi elever med minoritetsbakgrunn god ... -
Ungdomsskoleelevers intelligensoppfatninger og følger for strategibruk og forståelse
(Master thesis, 2015-09-15) -
Ungdomsskolelæreres tilnærming til elever som viser innagerende atferd
(Master thesis, 2022) -
Utviklingshemming og mestring : En kvalitativ studie om hvordan elever med lett utviklingshemming / generelle lærevansker opplever mestring i skolen
(Master thesis, 2009-09-14)Ungdommene i denne undersøkelsen opplever mestring. Noen opplever oftere mestring enn andre. Vesentlige faktorer for dem som grunnlag for mestring er å kunne noe, å lære bort til andre, å delta i fellesskapet gjennom felles ... -
Vokabularkunnskap og problemløsningsstrategier ved lesing på andrespråk
(Master thesis, 2019) -
Å fange barna i øyeblikket. En kvalitativ studie av pedagogers støtte av barns tidlige skriving i barnehagen
(Master thesis, 2015-09-15) -
Å leve med dysleksi
(Master thesis, 2016-09-15) -
Øi, har du lest teksten min ennå eller? En kasustudie om medelevvurdering på 10. trinn
(Master thesis, 2011-10-03)Hovedresultatene i prosjektet viser at elevmedvurdering kan bidra til å utvikle elevenes kompetanse på flere måter. Dels beskriver elevene kognitiv styrking av bevissthet om egen oppgave, og dels beskriver de motivasjon ...