Blar i Rapport (Høgskolen i Østfold) på tittel
Viser treff 6-25 av 74
-
Barnevern og strafferett : kan hensynet til straff og behandling forenes?
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Denne rapporten er en masteroppgave levert til 5. avdeling av masterstudiet i rettsvitenskap ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo, høsten 2006. Temaet er det rettslige forholdet mellom barnevern og strafferett ... -
Bedre læring av matematikk ved enkle midler? : rapport fra et utviklingsprosjekt
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Går det an å bedre resultatene i matematikk ved hjelp av relativt enkle tiltak som ikke er mer ressurskrevende, verken med tanke på tiden lærerne bruker eller annen ressursbruk? Denne rapporten viser at det er mulig. Ved ... -
Befrielseteologi och kristen humanism: en karakteristik av Allan Boesaks "Black Teology"
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-09-30)En viktig teologisk retning i senere tid er den såkalte frigjøringsteologien. I Sør-Afrika har dette i høy grad tatt formen av Black Theology, en teologi hvor de svartes og de fargedes erfaring av virkeligheten er sentral. ... -
Bilde som kilde for læring
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:4, Research report, 2013-10-04)Sammendrag Dette er en rapport fra grunnskolens praksisfelt. Det overordnede formålet er å anvende kunst og kultur som læringsmetode, der eleven ut fra sitt erfaringsnivå tilegner seg kunnskap ved å oppleve, innhente og ... -
Bortvalg, frafall eller utdanningsbrudd? Hvordan kan vi forhindre at ungdom bryter løpet i videregående skole? Basert på intervjuer med nøkkelpersoner ved 6 videregående skoler i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:12, Research report, 2011-01-04)Denne rapporten er en oppfølger til rapporten “Utdanningsvalg i Østfold”, som kom våren 2009 og var en oppsummering og evaluering av arbeidet med faget Utdanningsvalg i Østfold. Nå har vi sett på hvordan videregående ... -
Bruk av fokusgruppeintervju som metode i evaluering av nytt praksisopplegg
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-09-03)Nye prosjekter innen barnevernfeltet krever systematisk evaluering for å bedre kvaliteten på arbeidet som utføres. Kvalitativ forskning gir dybde kunnskap som henter opp erfaring fra levd liv. Bruk av fokusgrupper i ... -
Deling av refleksjonsnotater i Blackboard : en pilotundersøkelse med 2. års sykepleiestudenter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:8, Research report, 2010-06-28)I forbindelse med sykepleierstudenters praksisperioder, møtes studentene i refleksjonsgrupper på skolen sammen med praksislærer (PSH-dager). I dette prosjektet har studentene delt sine refleksjonsnotater skriftlig med ... -
Den digitale lærergjerningen: om IT-basert lærerutdanning og skolepraksis
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-03-31)Utgangspunktet for forskningsprosjektet ”Den digitale lærergjerningen var en konstatering av at de teknologiske endringene i samfunnet for øvrig også har påvirket lærerutdanningene i Norge. Allmennlærerutdanningen ved ... -
Det er lettest å snakke når en skal si noe : studenterfaringer med nettstøttet samarbeid
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2004)Hensikten med oppgaven er å oppnå økt innsikt i og forståelse av hvordan høgskolestudenter kan nyttiggjøre seg nettstøttet samarbeid i forbindelse med sine prosjektarbeider. Teoretisk forankring baserer seg på litteratur ... -
En profet i Södern : Thomas Mertons förståelse av William Faulkner
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Trappistmunken Thomas Merton (1915-1968) er en av 1900-tallets mest omtalte konvertitter og mystikere. Han har fått oppmerksomhet ikke bare for sine skrifter om mystikk, men også for sitt sosiale engasjement og sitt interesse ... -
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Evaluering av prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-03-30)Høgskolen i Østfold har fått i oppdrag av Strømstad og Fredrikstad kommune å evaluere interreg. prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi. De andre kommunene som deltar i prosjektet er Rygge, Tanum, Munkedal, Lysekil, ... -
Evaluering av studentaktive undervisningsformer i vernepleierutdanningen ved Høgskolen i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-01-20)Forfatterne av denne forskningsrapporten har i perioden 1998 til 2008 arbeidet med utvikling og bruk av studentaktive metoder i undervisning av vernepleierstudenter ved Høgskolen i Østfold. Undervisningen er knyttet til ... -
Fantasi og virkelighet i Theodor Kittelsens mytiske forestillingsverden: rapport om et temaarbeid fra grunnskolens praksisfelt
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:2, Research report, 2013-06-04) -
Fleksible organisasjoner: alternative strategier og arbeidsmiljømessige konsekvenser
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-06-16)Rapporten oppsummerer de teoretiske og empiriske studieer som er gjennomført i forbindelse med prosjektet ”Et inkluderende eller ekskluderende arbeidsliv?” – et forskningsprosjekt under Norges Forskningsråd’s Strategisk ... -
En forskningsbasert evalueringsstudie av Høgskolens etterutdanning for praksisveiledere
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2012:1, Research report, 2012-08-14)Rapporten presenterer gjennomføring og resultater av en forskningsbasert evalueringsstudie. Evalueringskriterier var utviklet med utgangspunkt i teori og sentrale grunnlagsdokumenter. Utvalget er deltakere ved sykepleier ... -
Fra vedtak til tjeneste - Om utformingen av nødvendig helsehjelp i hjemmebaserte tjenester
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:1, Research report, 2013-02-26)Denne rapporten retter fokuset på nødvendig helsehjelp og presenterer funn fra en studie der man har studert hvilke faktorer som påvirker omfanget og innholdet i nødvendig helsehjelp i to norske kommuner. Faktorene er ... -
From Language Teacher to Teacher of Languages : results from a Socrates-project
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)From language teacher to teacher of languages er det norske teamets bidrag til Lingua-A prosjektet Intercomprehension in Language Teacher Education (ILTE, 1998 – 2002). De ulike teamene valgte å tilpasse ... -
Godt nok forberedt for praksis? Sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-04-07)Rapporten beskriver en studie hvor sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer belyses. Det undersøkes hvor hensiktsmessig undervisningens ulike deler med teori, ferdighetstrening i ... -
Gruppeveiledning - en rimelig investering : faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-11-05)Studien handler om faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe. Studiens hensikt er å besvare hvilken betydning deltakelse i faglig veiledningsgruppe har for ...