Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold) by Issue Date
Now showing items 61-74 of 74
-
"Hvor gode er vi egentlig?": Kalnes videregående skole og elever tatt opp på særskilte vilkår
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:9, Research report, 2010-08-30)Opplæringsavdelingen i Østfold fylkeskommune tok i mars 2007 kontakt med Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold, for samtaler om en evalueringsundersøkelse av spesialundervisningen ved Kalnes videregående skole ... -
XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10, Research report, 2010-10-04)Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming", ... -
Bortvalg, frafall eller utdanningsbrudd? Hvordan kan vi forhindre at ungdom bryter løpet i videregående skole? Basert på intervjuer med nøkkelpersoner ved 6 videregående skoler i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:12, Research report, 2011-01-04)Denne rapporten er en oppfølger til rapporten “Utdanningsvalg i Østfold”, som kom våren 2009 og var en oppsummering og evaluering av arbeidet med faget Utdanningsvalg i Østfold. Nå har vi sett på hvordan videregående ... -
Metoder i forsknings- og utviklingsarbeid i utdanning og lærerutdanning
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Research report, 2011-01-18)Denne publikasjonen er et resultat av en todagers metodekonferanse avholdt ved Høgskolen i Østfold den 3 - 4 mai 2010 mellom Avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Østfold og Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, ... -
Evaluering av prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-03-30)Høgskolen i Østfold har fått i oppdrag av Strømstad og Fredrikstad kommune å evaluere interreg. prosjektet gränsregional omsorgsfilosofi. De andre kommunene som deltar i prosjektet er Rygge, Tanum, Munkedal, Lysekil, ... -
Vurdering i praksis: rapport fra NFR-delprosjekt om kvalitet og innhold i vurderingsarbeidet i praksisopplæringen i allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2011:2, Research report, 2011-09-21)Rapporten fokuserer forholdet mellom teori og praksis i profesjonsutdanninger, med utgangspunkt i erfaringer fra allmennlærerutdanningen.Feltarbeidet omfatter spørreundersøkelser blant skoleledere, praksislærere og ... -
Muntlig eksamen sett fra studentperspektiv: en undersøkelse blant lærerstudenter ved Høgskolen i Østfold
(Rapport(Høgskolen i Østfold);2011:3, Research report, 2011-09-28)Denne rapporten beskriver en kombinert kvantitativ og kvalitativ studie av lærerstudenters syn på muntlig eksamen. Forskningsarbeidet er en del av prosjektet ”Kvalitetsreformens vurderingsformer i høgskolen”, som ble støttet ... -
En forskningsbasert evalueringsstudie av Høgskolens etterutdanning for praksisveiledere
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2012:1, Research report, 2012-08-14)Rapporten presenterer gjennomføring og resultater av en forskningsbasert evalueringsstudie. Evalueringskriterier var utviklet med utgangspunkt i teori og sentrale grunnlagsdokumenter. Utvalget er deltakere ved sykepleier ... -
La composition textuelle: des plans de textes à la macro-proposition
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2012:2, Research report, 2013-01-18)Nous situons notre travail dans le domaine de la linguistique textuelle et de l’analyse des discours avec l'ambition de travailler sur des corpus de textes longs. Ceci est le point de départ d'où sont déduites toute une ... -
Fra vedtak til tjeneste - Om utformingen av nødvendig helsehjelp i hjemmebaserte tjenester
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:1, Research report, 2013-02-26)Denne rapporten retter fokuset på nødvendig helsehjelp og presenterer funn fra en studie der man har studert hvilke faktorer som påvirker omfanget og innholdet i nødvendig helsehjelp i to norske kommuner. Faktorene er ... -
Fantasi og virkelighet i Theodor Kittelsens mytiske forestillingsverden: rapport om et temaarbeid fra grunnskolens praksisfelt
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:2, Research report, 2013-06-04) -
Bruk av fokusgruppeintervju som metode i evaluering av nytt praksisopplegg
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-09-03)Nye prosjekter innen barnevernfeltet krever systematisk evaluering for å bedre kvaliteten på arbeidet som utføres. Kvalitativ forskning gir dybde kunnskap som henter opp erfaring fra levd liv. Bruk av fokusgrupper i ... -
Bilde som kilde for læring
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:4, Research report, 2013-10-04)Sammendrag Dette er en rapport fra grunnskolens praksisfelt. Det overordnede formålet er å anvende kunst og kultur som læringsmetode, der eleven ut fra sitt erfaringsnivå tilegner seg kunnskap ved å oppleve, innhente og ... -
Kulturanalyse på Gimle skole
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:5, Research report, 2014-01-02)Etter flere år med systematisk utviklingsarbeid, ønsket rektor å se om elevene merket noe til de prioriteringene som er gjort og hva skolen har satset på. Metoden for datainnsamling var brevskriving, og ut fra disse ...