dc.contributor.author | Bjørnstad, Gunhild Brænne | |
dc.date.accessioned | 2017-03-15T10:13:48Z | |
dc.date.available | 2017-03-15T10:13:48Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | InFormation - Nordic Journal of Art and Research. 2015, 4 (2), 1-10 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1893-2479 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2434153 | |
dc.description.abstract | Artikkelen tar utgangspunkt i en kunstpraksis i Tanzania og bruker musikalen Sukumiwa Mpakani, en swahili hiphopmusikal, som forskningsobjekt. Artikkelen utforsker hvordan vi som kunstpedagoger kan bruke vår praksis som bakgrunn for demokratisk dannelse av både deltagerne i prosjektet, oss selv og av lokal etablert kunstpraksis. Diskusjonen tar opp temaer som kom frem under intervjuer med initiativtagerne underveis i prosessen, samt refleksjoner etter at prosjektet var avsluttet. Ved å benytte en gatekultur som scenisk form utfordres etablerte kunstpraksiser og kunstforståelser i Tanzania. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | nb_NO |
dc.subject | Bongo Flava | nb_NO |
dc.subject | Demokrati | nb_NO |
dc.subject | Teaterpraksis | nb_NO |
dc.subject | Uenighetsfellesskap | nb_NO |
dc.subject | Frigjøring | nb_NO |
dc.subject | Teater i Tanzania | nb_NO |
dc.subject | Hiphopteater | nb_NO |
dc.subject | Estetikk | nb_NO |
dc.subject | Kunstdidaktikk | nb_NO |
dc.title | Sukumiwa Mpakani - et demokratisk teatereksperiment? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1-10 | nb_NO |
dc.source.volume | 4 | nb_NO |
dc.source.journal | InFormation - Nordic Journal of Art and Research | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |