Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKarlsen, Jannicke
dc.contributor.authorHjetland, Hanne Næss
dc.date.accessioned2018-10-05T08:27:38Z
dc.date.available2018-10-05T08:27:38Z
dc.date.created2017-03-28T10:46:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSpesialpedagogikk. 2017, 81 (1), 39-54.nb_NO
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2566589
dc.description.abstractLeseforståelse kan ses som nøkkelen til læring og skolefaglig fungering. Siden narrativ kompetanse har vist seg å være en av komponentene som har betydning for utviklingen av leseforståelse, undersøkes sammenhengen mellom narrativ produksjon hos barn i 1. klasse med urdu/panjabi som morsmål og leseforståelse i 1. og 2. klasse. Resultatene viser en betydelig variasjon i barnas narrative produksjon med hensyn til lengde, vokabular og grad av lingvistisk kompleksitet. Denne variasjonen ble gjenspeilet i barnas leseforståelse når de ble gruppert i svake, middels og sterke fortellere. Resultatene blir drøftet i lys av tidligere forskning på feltet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnarrativernb_NO
dc.subjectminoritetsspråklignb_NO
dc.subjectflerspråklignb_NO
dc.subjectleseforståelsenb_NO
dc.titleFrog, where are you? Narrativ produksjon på andrespråket hos barn med urdu/panjabi som morsmålnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber39-54nb_NO
dc.source.volume81nb_NO
dc.source.journalSpesialpedagogikknb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1461627
cristin.unitcode224,30,0,0
cristin.unitnameAvdeling for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.fulltextpreprint
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel