• Lærerstudenters bevisstgjøring av sammenhengen mellom begrepsbruk og oppfattet annerledeshet. 

      Spernes, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2021-06)
      Selv om skolens verdigrunnlag bygger på likeverd mellom elevene og nulltoleranse for diskriminering, er diskriminering av minoriteter likevel et problem i skolen. Dette tilsier at lærerutdanningene må jobbe aktivt med ...
    • Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag 

      Freyr, Tor (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Konsekvenspedagogikk er en humanistisk pedagogikk, utviklet av filosofen Jens Bay i samarbeid med pedagogen Bodil Glad, som innlemmer konsekvenstenkning innenfor et eksistensfilosofisk rammeverk med det formål å se faglig ...
    • Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag 

      Freyr, Tor (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Konsekvenspedagogikk er en humanistisk pedagogikk, utviklet av filosofen Jens Bay i samarbeid med pedagogen Bodil Glad, som innlemmer konsekvenstenkning innenfor et eksistensfilosofisk rammeverk med det formål å se faglig ...