Browsing Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020) by Title
Now showing items 64-83 of 215
-
Etikk i profesjonell praksis: Et følgeforskningsprosjekt knyttet til Utdanningsforbundets implementering av Lærerprofesjonens etiske plattform
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2015:5, Research report, 2015-06-19) -
Ett könsmedvetet sätt för datainsamling om konflikthantering i skolan
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Evaluering av PP-tjenesten i Våler kommune
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2010:3, Research report, 2010-08-18)Hver kommune og hver fylkeskommune skal i følge opplæringslova § 5-6 ha en pedagogisk-psykologisk tjeneste. PP-tjenestens arbeid i framtiden synes å være tilknyttet kommunenes ansvar for å iverksette forbeyggende, ... -
An Exploration of the “Mimetic Aspects” of Storyline Used as a Creative and Imaginative Approach to Teaching and Learning in Teacher Education
(Chapter; Peer reviewed, 2020)Chapter 4. The aim of this study is to contribute to a comprehensive understanding of the potential mimetic aspects of The Storyline Approach (TSA)1. This study critically ex-amines how student teachers create imaginative ... -
Exploring a Performative Approach to Felting Wool: An autoethnography for two?
(Journal article; Peer reviewed, 2019-12-12)This text treats the author’s imagined research design based on her artistic research and pedagogical views. She tentatively call this arts based approach an autoethnography for two. The starting point of this approach is ... -
Exploring Teachers’ Professional Space Using the Cases of Finland, Norway and the US
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In this study, we explore teachers’ professional space as an alternative to, and/or expansion of earlier conceptualizations of teacher autonomy. Professional space is here understood both as an objective space with e.g., ... -
Exploring The Body–Landscape Relationship Through Dance Film
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In this paper, I reflect on the body–landscape relationship based on my experience with directing and choreographing my dance film Human Habitat in which a dancer takes us on a journey from a sustainable to a destructive ... -
The Fairy-Tale Forest: Developing Pedagogical Content Knowledge for teaching Primary School Mathematics in The Scottish Storyline Approach
(Chapter; Peer reviewed, 2020)Chapter 8. This study focuses on the development of mathematical pedagogical content knowl-edge when implementing Storyline as a narrative approach to organising cross-curricu-lar learning for student teachers to become ... -
Fantasi og virkelighet i Theodor Kittelsens mytiske forestillingsverden: rapport om et temaarbeid fra grunnskolens praksisfelt
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:2, Research report, 2013-06-04) -
Feltarbeid i barnehagen - noen metodiske refleksjoner om forskning som relasjon mellom forsker og informanter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Flerspråklig oppvekst i barnehage, førskole og skole: artikler av lærere og forskere i det nordiske nettverket TOBANO (To- og flerspråklige barn i Norden)
(Research report, 2012-04-02)Norden har alltid vært en arena for flerspråklighet, men de siste 20-30 åra har det skjedd store forandringer i befolkningssammensetninga her. Dette har ført til nye utfordringer i barnehager og skoler, spesielt når det ... -
Forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida, med eit nordisk fokus
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen gjev oversikt over nordisk forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida dei siste tjue åra (2000–2019). I denne perioden har vilkåra for barns deltaking i ulike tekstkulturar endra seg ... -
Fortellinger om oppvekst og skole : Casemetodikk i lærerutdanningen
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2004) -
Frog, where are you? Narrativ produksjon på andrespråket hos barn med urdu/panjabi som morsmål
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Leseforståelse kan ses som nøkkelen til læring og skolefaglig fungering. Siden narrativ kompetanse har vist seg å være en av komponentene som har betydning for utviklingen av leseforståelse, undersøkes sammenhengen mellom ... -
From Language Teacher to Teacher of Languages : results from a Socrates-project
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)From language teacher to teacher of languages er det norske teamets bidrag til Lingua-A prosjektet Intercomprehension in Language Teacher Education (ILTE, 1998 – 2002). De ulike teamene valgte å tilpasse ... -
Galperin's legacy and some current challenges of educational research and practice: Agency, technology, and design
(Peer reviewed; Journal article, 2020)At the risk of being overly selective and superficial, we argue that Galperin's legacy might offer a valuable contribution to somecurrent and future-oriented themes in educational research and practice. Our intention is ... -
Gender Dysphoria, Sexuality and Autism Spectrum Disorders: A Systematic Map Review
(Journal article; Peer reviewed, 2018-07-18)In this systematic map review, we aimed (1) at identifying studies including the co-occurrence of autism spectrum disorders (ASD) and gender dysphoria (GD) between 1946 and 2018, and (2) to present the papers included in ... -
Glossa som forskningsverktøy. Hva folk søker etter og hva resultatene brukes til
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Tekstlaboratoriets korpus og søkegrensesnittet Glossaer utviklatil bruk for språkforskere og andre interesserte fra hele Norden og resten av verden. I denne artikkelen viser vi hvordan søkesystemet Glossa er utviklafram ... -
God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget?
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Good mathematics teaching at lower primary school level
(Chapter, 2019)This paper explores Norwegian lower primary teachers’ views about good mathematics teaching as revealed in a focus group interview at the end of a two-year school-based professional development program. Analyses of the ...