Blar i Institutt for pedagogikk, IKT og læring på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289"
Viser treff 1-3 av 3
-
Arbeidsinnkludering som en vei til varig arbeidslivstilknytning og et verdig voksenliv: Hvordan metoder for arbeidsinnkludering kan brukes i opplæringen av lærekandidater
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The labour market in many European countries is changing and for many young people it leads to challenges in gaining a lasting connection to working life. School dropout and deficiencies in their education lead to challenges ... -
Becoming Child and Sustainability — The Kindergarten Teacher as Agency Mobiliser for Sustainability Through Keeping the Concept of the Child in Play
(Peer reviewed; Journal article, 2021)In this article, we seek to theorize the role of the kindergarten teacher as an agency mobiliser for sustainability through keeping the concept of the child in play, ultimately envisioning the child as a knowledgeable and ... -
«Vanskelig å forestille seg hvordan det er å være i ledelsen før man står der»: En studie om studenters erfaringer som skoleledere i skoleovertakelse
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen undersøker hvordan skoleovertakelse bidrar til forståelse av og innsikt i skolen som organisasjon og skoleledelse hos lærerstudenter med l. Studien baserer seg på data fra sju gruppeintervjuer. Sentrale ...