Browsing Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020) by Issue Date
Now showing items 41-60 of 215
-
"Hvor gode er vi egentlig?": Kalnes videregående skole og elever tatt opp på særskilte vilkår
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:9, Research report, 2010-08-30)Opplæringsavdelingen i Østfold fylkeskommune tok i mars 2007 kontakt med Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold, for samtaler om en evalueringsundersøkelse av spesialundervisningen ved Kalnes videregående skole ... -
Att möta flickors berättelser om svåra livssituationer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-11) -
Att intervjua unga utan fullständig gymnasieutbildning - utmaningar och strategier
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att återföra forskning till elever, lärare och rektorer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Projekt Bärkraft - strategi för kombinerad skolutveckling och lokalsamhällesutveckling
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att undersöka rummen för lärande
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Om å blande kvantitative og kvalitative metoder i studier av Internett-basert lesing. Eksemplifisert med egen studie om læreres vurdering av troverdighet av spesialpedagogisk informasjon på Internett
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Metoder og teorigrunnlaget for prosjekt Migras
(Rapport (Høgskolen iØstfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
The art of/in research: assemblages at work
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Feltarbeid i barnehagen - noen metodiske refleksjoner om forskning som relasjon mellom forsker og informanter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Ett könsmedvetet sätt för datainsamling om konflikthantering i skolan
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Kunnskapsstatus som metodisk tilnærming i forskning om inkludering av barn med nedsatt funksjonsevne i barnehagen - refleksjon om oppsummering av kunnskap
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Övergångar mellan förskola, förskoleklass och skola som viktiga händelser för barn med olika förutsättningar och erfarenheter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Å studere spenningar mellom interesser og verdiar i barnehagens arbeid med kartlegging av barns dugleik
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen
(Chapter, 2011)I denne artikkelen vurderer jeg om modelltenkningen til Argyris og Schön kan gi oss en større forståelse for de praksisteorier som nyutdannete lærere og veiledere opererer med. Argyris og Schön gjør en grovkategorisering ... -
Læring i skolenettverk. Mininettverk som utviklingsstrategi
(Chapter, 2011) -
Bortvalg, frafall eller utdanningsbrudd? Hvordan kan vi forhindre at ungdom bryter løpet i videregående skole? Basert på intervjuer med nøkkelpersoner ved 6 videregående skoler i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:12, Research report, 2011-01-04)Denne rapporten er en oppfølger til rapporten “Utdanningsvalg i Østfold”, som kom våren 2009 og var en oppsummering og evaluering av arbeidet med faget Utdanningsvalg i Østfold. Nå har vi sett på hvordan videregående ... -
Metoder i forsknings- og utviklingsarbeid i utdanning og lærerutdanning
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Research report, 2011-01-18)Denne publikasjonen er et resultat av en todagers metodekonferanse avholdt ved Høgskolen i Østfold den 3 - 4 mai 2010 mellom Avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Østfold og Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, ... -
Vurdering i praksis: rapport fra NFR-delprosjekt om kvalitet og innhold i vurderingsarbeidet i praksisopplæringen i allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2011:2, Research report, 2011-09-21)Rapporten fokuserer forholdet mellom teori og praksis i profesjonsutdanninger, med utgangspunkt i erfaringer fra allmennlærerutdanningen.Feltarbeidet omfatter spørreundersøkelser blant skoleledere, praksislærere og ... -
Muntlig eksamen sett fra studentperspektiv: en undersøkelse blant lærerstudenter ved Høgskolen i Østfold
(Rapport(Høgskolen i Østfold);2011:3, Research report, 2011-09-28)Denne rapporten beskriver en kombinert kvantitativ og kvalitativ studie av lærerstudenters syn på muntlig eksamen. Forskningsarbeidet er en del av prosjektet ”Kvalitetsreformens vurderingsformer i høgskolen”, som ble støttet ...