Browsing Kapittel i bok/rapport/antologi. LU by Issue Date
Now showing items 1-20 of 48
-
Læringsstrategier og bruk av digitale verktøy
(Chapter, 2006)Repetisjonsstrategier med bruk av digitale verktøy viser til evnen til å bruke programvare som støtte for tilegnelse av enkle ferdigheter eller faktapreget lærestoff. Navigeringsstrategier med bruk av digitale verktøy viser ... -
Den digitale lærergjerningen
(Chapter, 2009)I skole-Norge har IKT vært et ”hett” tema det siste tiåret. Diskusjonen har blant annet dreid seg om IKT har en positiv eller negativ læringseffekt. De siste par årene har man imidlertid innsett at det er umulig å besvare ... -
Att möta flickors berättelser om svåra livssituationer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-11) -
Att intervjua unga utan fullständig gymnasieutbildning - utmaningar och strategier
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att återföra forskning till elever, lärare och rektorer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Projekt Bärkraft - strategi för kombinerad skolutveckling och lokalsamhällesutveckling
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att undersöka rummen för lärande
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Om å blande kvantitative og kvalitative metoder i studier av Internett-basert lesing. Eksemplifisert med egen studie om læreres vurdering av troverdighet av spesialpedagogisk informasjon på Internett
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Metoder og teorigrunnlaget for prosjekt Migras
(Rapport (Høgskolen iØstfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
The art of/in research: assemblages at work
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Feltarbeid i barnehagen - noen metodiske refleksjoner om forskning som relasjon mellom forsker og informanter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Ett könsmedvetet sätt för datainsamling om konflikthantering i skolan
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Kunnskapsstatus som metodisk tilnærming i forskning om inkludering av barn med nedsatt funksjonsevne i barnehagen - refleksjon om oppsummering av kunnskap
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Övergångar mellan förskola, förskoleklass och skola som viktiga händelser för barn med olika förutsättningar och erfarenheter
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Å studere spenningar mellom interesser og verdiar i barnehagens arbeid med kartlegging av barns dugleik
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen
(Chapter, 2011)I denne artikkelen vurderer jeg om modelltenkningen til Argyris og Schön kan gi oss en større forståelse for de praksisteorier som nyutdannete lærere og veiledere opererer med. Argyris og Schön gjør en grovkategorisering ... -
Læring i skolenettverk. Mininettverk som utviklingsstrategi
(Chapter, 2011) -
Can Teacher Empowerment Contribute to Better Learning?
(Chapter; Peer reviewed, 2018) -
The School Leader as Ideal Type: How to Reconcile Max Weber with the Concept of School Culture
(Chapter; Peer reviewed, 2018)Managing and developing a school organization from a cultural perspective requires a different approach to leadership than instrumental or pragmatic standpoints. Most organizations have multiple and even conflicting ... -
21st Century Skills for Lifelong Learning
(Chapter; Peer reviewed, 2018)This paper presents the results of a recent study of students’ perceptions of their education, targeted at three grades of students in a Swedish upper secondary school’s Arts program using an auto ethnographic research ...