Blar i Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020) på tittel
Viser treff 1-20 av 215
-
21st Century Skills for Lifelong Learning
(Chapter; Peer reviewed, 2018)This paper presents the results of a recent study of students’ perceptions of their education, targeted at three grades of students in a Swedish upper secondary school’s Arts program using an auto ethnographic research ... -
50 år med lærerutdanning i Halden - Perioden 2003-2013: tiår i endring
(Book, 2013-12-05)Tiåret 2003 – 2013 har norsk lærerutdanning vært preget av stor reformiver, noe som selvfølgelig også har hatt betydelige konsekvenser for lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold. Dette jubileumsskriftet tar for seg ... -
A combined and intensive exercise model improves physical capacity in cardiac patients
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
A Literature Review Exploring the use of Programming in Mathematics Education
(Journal article; Peer reviewed, 2018-12)Programming is now included in mathematics curricula in several countries; thus, the purpose of this literature review is to determine the research-based justifications for these educational decisions. From a selection of ... -
Activist ESD Pedagogies and the End of Critique: An Edu/Poetic Attempt to Bring in the Missing Child—Becoming Child
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The idea of this article is to interrogate what I conceive of as an onto-epistemic acceleration and knowledge production spoken by life. Immanent knowledge practices for Education for Sustainable Development (ESD). Love, ... -
Affective togetherness in arts education: Lingering on a performative approach to wool felting
(Journal article; Peer reviewed, 2020)This article explores moments relating to affect and togetherness as expressed by three groups of teacher training students who participated in different performative wool felting sessions during 2018 and 2019 at two ... -
Alle barn har rett til et inkluderende barnehagetilbud - om å begynne og ikke slutte, men kontinuerlig jobbe mot kvalitet og mangfold i barnehagens flerkulturelle og flerspråklige praksis: utviklingsprosjekt 2008-2013
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:16, Research report, 2014-03-07) -
Analysing the nature of potentially constructed mathematics classrooms in Finnish teacher guides – the case of Finland
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Given that curriculum materials serve as cultural artefacts, this study addresses the need for more research on curriculum materials in different contexts. Most studies concerning curriculum materials have been conducted ... -
Andrespråksanalyse av barns spontantale
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Målet med studien er å bidra med analyser av flerspråklige barns grammatiske system, slik det kommer til uttrykk i spontantale, og vurdere hvordan det er å anvende spontantaledata som grunnlag for pedagogiske vurderingsverktøy ... -
Andrespråkselevers møte med obligatoriske leseprøver fra småskole- til mellomtrinn
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In this article we present the results of national reading tests of a group of 16 minority-speaking pupils from grade 1 to 5, and then examine the partial skills that are particularly challenging on reading tests for ... -
The art of/in research: assemblages at work
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att återföra forskning till elever, lärare och rektorer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att intervjua unga utan fullständig gymnasieutbildning - utmaningar och strategier
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
Att möta flickors berättelser om svåra livssituationer
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-11) -
Att undersöka rummen för lärande
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12) -
"Å ha en veileder er alfa og omega for et prosjekt" : kvalitetssikring av begynneropplæringa i lesing og skriving : evaluering av prosjekt "Lese- og skriveopplæring. Et samarbeidsprosjekt mellom PP-tjenesten, kommunene Hobøl, Skiptvet og Spydeberg og Høgskolen i Østfold"
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-10)Dette er den avsluttende rapport fra evalueringen av ”Prosjekt lese- og skriveopplæring: et samarbeid mellom PP – tjenesten, kommunene Hobøl, Skiptvet og Spydeberg og Høgskolen i Østfold.” (Prosjekt Lese – skrive – mestre). ... -
Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena: rapport fra en pilotstudie
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:14, Research report, 2013-09-03)Prosjektet «Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena» startet opp høsten 2011 på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet (KD) som et nasjonalt pilotprosjekt hvor departementet gav bestillingen til 6 fylker via Fylkesmennene ... -
Barnehagepedagogikk og politikk som det å vise nomadisk venting
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article is about immanent knowledge practices, non-linear pedagogies and/as policy. Voice is given to unconscious knowledge processes without removing the same processes from logical reasoning or justification. My ... -
Barns tekstproduksjon på Snapchat: Multimodale svar på kommunikative forventninger og fiksjonalisering av det hverdagslige
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen tar for seg barns tekstproduksjon på Snapchat. Tekstmaterialet som ligger til grunn, er sekstisju snapper produsert av barn i alderen 9–15 år. Formålet er å undersøke hva som gjør at barna finner det meningsfullt ... -
Bedre læring av matematikk uten bruk av ekstra ressurser?
(Journal article, 2005)