Blar i Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020) på tittel
Viser treff 41-60 av 215
-
Creative Problem Solving in Online Innovation Contests: What Motivates Top Solvers to Participate in the New Collaborative Economy?
(Chapter; Peer reviewed, 2020-07)Online innovation contests represent one of the most interesting new ways of utilizing creative skills in the new collaborative economy, but we still know very little about what motivates the problem solvers. Previous ... -
Crowdsourcing
(Chapter, 2022)Chapter 2 describes crowdsourcing, a process where problems are sent outside an organization to a large group of people—a crowd—who can help provide solutions. Online citizen science and online innovation contests are of ... -
Cultural-Historical Perspectives on Collective Intelligence
(Current Perspectives in Social and Behavioral Sciences;, Book; Peer reviewed, 2022-01)In the era of digital communication, collective problem solving is increasingly important. Large groups can now resolve issues together in completely different ways, which has transformed the arts, sciences, business, ... -
Democratic Ontologies of Knowledge: Importance Should Be a Given and My Ethical Task Is to Intensify It
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In this paper, I interrogate ethical and political implications of autoethnography as activism and way of academic life. I indirectly ask, what might democratic ontologies of knowledge produce in Higher Education. I focus ... -
Den digitale lærergjerningen
(Chapter, 2009)I skole-Norge har IKT vært et ”hett” tema det siste tiåret. Diskusjonen har blant annet dreid seg om IKT har en positiv eller negativ læringseffekt. De siste par årene har man imidlertid innsett at det er umulig å besvare ... -
Den digitale lærergjerningen: om IT-basert lærerutdanning og skolepraksis
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-03-31)Utgangspunktet for forskningsprosjektet ”Den digitale lærergjerningen var en konstatering av at de teknologiske endringene i samfunnet for øvrig også har påvirket lærerutdanningene i Norge. Allmennlærerutdanningen ved ... -
« Det er jo lek og læring, sant? » : Konstruksjon av profesjonelle identiteter og kritiske standpunkt
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Samtidig som presset har økt på barnehageinstitusjonen om å innføre tidlig innsats-strategier det siste tiåret, har et stadig større antall norske barnehageforskere funnet det nødvendig å forsvare barns rett til å leke. ... -
“Det er jo lek og læring, sant?”: Konstruksjon av profesjonelle identiteter og kritiske standpunkt
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Samtidig som presset har økt på barnehageinstitusjonen om å innføre tidlig innsats-strategier det siste tiåret, har et stadig større antall norske barnehageforskere funnet det nødvendig å forsvare barns rett til å leke. ... -
Det skapende rom: betydningen av det ikke-målbare
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess ... -
Developing teachers’ digital identity: towards the pedagogic design principles of digital environments to enhance students’ learning in the 21st century
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Digitalisation provides valuable opportunities for learning; however, it imposes demands on teachers. Teachers are expected not only to be profound users of educational technologies but also to engage in the design of ... -
Dialect speaking working-class women in the media
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In this paper, we investigate the research question ‘How are female dialect users from former industrial areas depicted in the media?’ by comparing media representations from two former industrial areas, namely Heerlen/Parkstad ... -
Digital slow: Brahmanisms, zetetic wild sciences, and pedagogics
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Our digital society and education systems are produced and simultaneously constrained within powerful political discourses. Brahmanisation (Piketty, 2019) of left-wing parties and policies is an example of this preventing ... -
Digitale fortellinger i skolen
(Book, 2019-09-01)I den første delen av boken som heter “Digitale fortellinger” blir digitale fortellinger som sjanger plassert inn i en historisk og samfunnsmessig kontekst. I de øvrige kapitlene i denne delen blir den pedagogiske bruken ... -
Digitale fortellinger i skolen (Versjon april 2012)
(Book, 2012-04)Dette er først og fremst en bok spekket med praktiske tips om hvordan man kan jobbe med digitale fortellinger i undervisningen. I tillegg har jeg ønsket å plassere digitale fortellinger som sjanger inn i en historisk og ... -
The Discursive Governing of Elementary School Student Identity in Norwegian Educational Policy 2000–2015
(Journal article, 2020-01)Drawing on a study of five Norwegian white papers from the period 2003–2013, this article illuminates how student identity is discursively negotiated and constructed in educational policy documents in a period of transformation ... -
Diversity and Uses of Tree Species in the Deciduous Dipterocarp Forest, Mae Chaem District, Chiang Mai Province, Northern Thailand.
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This paper presents a study of tree species diversity of deciduous dipterocarp forest (DDF) in Mae Chaem District, Chiang Mai Province, northern Thailand and a review of traditional uses. The tree species diversity (diameter ... -
Educational policy to improve mathematics instruction at scale: conceptualizing contextual factors
(Peer reviewed; Journal article, 2019-03-15)Theories for conceptualizing educational policies aimed at improving classroom instruction at scale are under development in the educational sciences. In using such theories, it is essential to note the specific educational ... -
Emplotting a privileged position. The construction of the history of secular humanism in Norwegian religious education textbooks
(Journal article; Peer reviewed, 2019-08-22)There has recently been an increasing focus on the inclusion of non-religious world-views in religious education (RE). An important concern for the legitimacy of an RE subject in public education in liberal democracies is ... -
En Empirisk Studie av Autisme på Film og TV
(Peer reviewed; Journal article, 2018-12-02)There has been a rise of character portrayals of persons with Autism or autistic traits in TV and film. In this quantitative study we analyse 26 films and TV-shows with characters with Autistic traits and how these relate ... -
En profet i Södern : Thomas Mertons förståelse av William Faulkner
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Trappistmunken Thomas Merton (1915-1968) er en av 1900-tallets mest omtalte konvertitter og mystikere. Han har fått oppmerksomhet ikke bare for sine skrifter om mystikk, men også for sitt sosiale engasjement og sitt interesse ...